برپایی 3 هزار پیش یادواره شهدا در استان فارس

  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در جمع معاونین فرهنگی بنیاد جنوب کشور گفت: سال آینده دومین اجلاسیه سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس برگزار می شود که به همین مناسبت تا کنون ۳ هزار پیش یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :ابراهیم بیانی، در جمع معاونین فرهنگی جنوب کشور گفت: این همایش با حضور معاونین فرهنگی بنیاد استان های فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: برگزاری این گردهمایی برای توسعه و ترویج فرهنگ شهید و شهادت، بحث و بررسی نظرات و جمع آوری پیشنهادات معاونان فرهنگی برای گسترش این فرهنگ غنی و ارزشمند است.

وی تصریح کرد: سال آینده دومین اجلاسیه سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس برگزار می شود که به همین مناسبت تاکنون ۳ هزار پیش یادواره شهدا در فارس برگزار شده است.

مدیر کل بنیاد شهید استان فارس افزود: تلاش می شود یادواره شهدا با شکلی نوین با توجه به برجسته کردن یاد و پیام شهدا برگزار شود تا کارکرد بهتر و کاربردی تر داشته باشد.

بیانی با توجه به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، از معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور خواست برای برپایی یادواره های شهدا بودجه مخصوصی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برپایی یادواره شهدا یکی از برنامه های فرهنگی مهم و تاثیرگذار است گفت : مقوله فرهنگ مقوله ای مظلوم است و اکنون وظیفه ماست که درحوزه فرهنک کار کنیم و کار در این حوزه با همه توان انجام می شود اما به بودجه مقتضی و مناسب هم برای کار در این حوزه نیاز است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: نصب عکس و پوستر شهدا در شهر مطالبه جدی خانواده شهدا، گروه های جهادی و مردم است و بعضا برخی از عکس های شهدا در معابر به مرور زمان از بین رفته است بنابراین لازم است این عکس ها تجدید چاپ و نصب شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری در زمینه نصب عکس شهدا کمک های خوبی داشته اما با وضعیت کنونی این کمک ها کافی نبوده از معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور خواست نمونه های خوب و جالب عکس های شهدا در معابر برخی شهر ها را به عنوان الگو برای همه استان ها ارسال کنند تا یک طراحی مناسب برای نصب عکس ها انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین بر دنبال کردن مقوله جهاد تبیین برای کارکنان بنیاد شهید و عموم مردم تاکید کرد و گفت: امروز باید جهاد تبین را جدی تر از همیشه دنبال کرد چرا که جامعه امروز نیازمند گفتن برخی مطالب است.

انتهای پیام /  108
118 کلیک ها  چهارشنبه, 22 شهریور 1402 08:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا