فارس، چهارمین استان در کشور از لحاظ تعداد جانبازان شیمیایی است

  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در جمع جانبازان شیمیایی استان در سپیدان گفت: استان فارس در دوران دفاع مقدس با تقدیم۴ هزار و ۵۰۰ جانباز شیمیایی، چهارمین استان کشور از لحاظ تعداد جانبازان شیمیایی است.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:اردوی فرهنگی و تفریحی جانبازان شیمیایی استان در شهرستان سپیدان برگزار شد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم گفت: استان فارس در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۲ هزار جانباز معزز تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این عزیزان را جانبازان شیمیایی شامل می‌شوند.

ابراهیم بیانی افزود: از میان جانبازان شیمیایی استان، ۷۱ نفر جانباز ۷۰ درصد و ۱۰۵ نفر نیز جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد هستند.وی با بیان اینکه جانبازان شیمیایی یکی از مظلوم‌ترین نوع جانبازان هستند، افزود: جانبازان گرانقدر با تقدیم سلامتی خود از این کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند و حق بزرگی به گردن همه ما دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، ضمن تقدیر و تشکر از مقام صبر و استقامت خانواده‌های معزز آن بزرگواران، از حضور ایثارگران عزیز کسب فیض می‌کنیم.

بیانی ادامه داد: شهدا با رفتن خود، کاری حسینی کردند و آنهایی که از قافله شهادت جاماندند امروز رسالتی سنگین بر عهده دارند و می‌بایست کاری زینبی انجام دهند و پیام شهیدان را به نسل جوان برسانند.


مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان فارس نیز اظهار داشت: اردوی فرهنگی و تفریحی جانبازان شیمیایی استان با حضور ۱۵۰ جانباز معزز و خانواده آنها در شهرستان سپیدان برگزار شد.

محمدرضا حاجی پور گفت: انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد روحیه نشاط و همدلی و پیگیری مسائل درمانی جانبازان معزز شیمیایی استان اقدام به برگزاری این اردو نموده است.

وی عنوان کرد: جانبازان شیمیایی در این اردو با نحوه صحیح استفاده از تجهیزات پزشکی و داروهای مخصوص جانبازان شیمیایی آشنا می‌شوند. مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان فارس خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات روشنگری با موضوع جهاد تبیین و کارگاه‌های آموزش روانشناسی، تاب آوری، تحکیم خانواده و شادکامی از دیگر برنامه های این اردو بود.

انتهای پیام /  108
103 کلیک ها  پنج شنبه, 29 تیر 1402 14:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا