امسال 13 مستند از شهدای استان فارس تهیه می شود

  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال 15 هزار خانواده شهدای فارس را در بحث خاطره نگاری به نتیجه برسانیم و امسال 13 مستند از شهدای استان فارس تهیه می شود که در نیمه دوم سال به مرحله اتمام کار برسد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :سردار ابراهیم بیانی، امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه 42 هزار جانباز، 2 هزار و 230 آزاده و نزدیک به 15 هزار شهید در فارس داریم افزود: 30 شهید نیز از حادثه تروریستی ناوویننس و ساقط کردن هواپیمای مسافر بری و حادثه تروریستی حرم مطهر می باشند.

مدیر کل بنیاد شهید فارس با تاکید بر ثبت و ضبط خاطرات شهدا از خانواده های آنان اظهار داشت: متاسفانه بیش از نیمی از والدین شهدا به رحمت الهی رفته اند‌ و تعدادی هستند که خاطرات شان ضبط شده و برخی هم توفیق نشده است در تلاش هستیم با افزایش تیم ضبط ثبت خاطرات انجام شود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا پایان سال 15 هزار خانواده را در بحث خاطره نگاری به نتیجه برسانیم و امسال 13 مستند از شهدای استان فارس تهیه می شود که در نیمه دوم سال به مرحله اتمام کار برسد.

مدیر کل بنیاد شهید فارس در ادامه به وجود 4 هزار جانباز اعصاب و روان در فارس اشاره کرد و گفت:در تلاشیم ظرفیت بیمارستان اعصاب و روان جانبازان را از 45 نفر به 100 نفر برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه شیراز نیازمند بیمارستان اعصاب و روان مجهز و بزرگتری است، گفت: در حال پیدا کردن زمین چند هکتاری در جنوب غرب شیراز هستیم که 600 تخت گنجایش داشته باشد که در این صورت 100 تخت برای جانبازان اعصاب و روان باشد و مردم هم بتوانند از این بیمارستان مجهز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خدماتی که در خارج از کشور به کشته های جنگ شان می دهند ما به جانبازان و ایثارگران ارائه نکرده ایم، اضافه کرد: جانبازی داریم که برای کاهش درد روزانه 150 قرص اگزازپام 10 میلی گرم میخورد که الحق ما در رابطه با شهدا و خانواده جانبازان کم کاری کرده ایم.

بیانی در خصوص درصد جانبازی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده مجددا کمیسیون تخصصی کمیسیون پزشکی برای درصد جانبازی حادثه تروریستی حرم مطهر برگزار می شود و امیدوارم شرایط مطلوبی برای این عزیزان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: من در مقام توجیه 5 درصد جانبازی آرتین نیستم، در کمیسیون جانبازی 200 مورد کد وجود دارد که روز پنج شنبه روی موضوع درصد جانبازی آرتین امیدوارم تجدید نظر شکل بگیرد و ما نباید با این موضوع تخصصی احساسی برخورد کنیم اما تمام جوانب را در نظر خواهیم گرفت.

بیانی یکی از خدمات بنیاد شهید به خانواده های هدف را اعزام به عتبات عالیات عنوان کرد و افزود: تا کنون 10 کاروان ،نزدیک به هشت هزار نفر از طریق مرز زمینی و هوایی از طریق هزینه تسهیلات خانواده ها اعزام شده اند.

انتهای پیام /  108
104 کلیک ها  دوشنبه, 12 تیر 1402 07:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا