خساست آسمان منجربه خشکی زمین شد /فارس در آستانه بحران کمبود آب

خساست آسمان منجربه خشکی زمین شد /فارس در آستانه بحران کمبود آب
   
خساست آسمان منجربه خشکی زمین شد /فارس در آستانه بحران کمبود آب |||| ||||

مدیرعامل آب منطقه ای فارس  از کاهش قابل توجه میزان آب موجود در پشت سدهای استان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین حمید رضا دهقانی اظهار کرد: متاسفانه میزان آب موجود در پشت ۹ سد در حال بهره برداری استان در مقایسه با گنجایش نهایی سدها 57 درصد و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 24 درصد کاهش یافته است.
 
دهقانی گفت: کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری قطعا شرایط دشواری را بخصوص برای بخش کشاورزی استان با بیشترین میزان مصرف ، درپی خواهد داشت و لذا می بایست کشاورزان محترم نسبت به مدیریت بهتر آب در مزرعه و زیرکشت بردن مناسب اراضی دقت لازم را داشته باشند تا دچار ضرر و زیان نگردند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه کشت بیش از حد مجاز زمینهای کشاورزی بر مشکلات کم آبی اضافه خواهد کرد. 
 
مدیرعامل آب منطقه ای فارس افزود: ما در راستای وظایف خود نسبت به تامین آب بخشهای مختلف اعم از کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات قدم خواهیم برداشت لیکن کاهش قابل توجه میزان بارندگی های سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ که یکی از کم بارش ترین سالها در سی سال گذشته است کاهش حجم میزان آب موجود در پشت سدهای استان را بدنبال داشته و همچنین آبخوان های زیرزمینی دچار کسری مخزن های محسوسی شده است لذا از بهره برداران عزیز خواهشمندیم نهایت تلاش در جهت بهینه مصرف کردن آب را داشته باشند. 
 
او در پایان یادآور شد : بر اساس نقشه پهنه بندی بارش استان ، نیمه جنوبی وضعیت بسیار نامطلوب ، مناطق مرکزی و شمالی وضعیت نامطلوب و مناطق غربی در عین کم بارشی وضعیت کمتر نامطلوبی را نسبت به دیگر مناطق تجربه می کنند .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
596 کلیک ها  شنبه, 11 ارديبهشت 1400 14:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا