اهمیت طرح میراب معاصر با هدف بهینه سازی مصرف آب

اهمیت طرح میراب معاصر با هدف بهینه سازی مصرف آب
   
اهمیت طرح میراب معاصر با هدف بهینه سازی مصرف آب |||| ||||

مدیر عامل شرکت ایده مورد گفت : طرح میراب معاصر با هدف ایجاد فرهنگ بهینه سازی درمصرف آب میتواند راهگشاری معضل بی آبی در کشور باشد .

به گزارش راستین آنلاین محمد شیرازی جاهد مدیرعامل شرکت ایده نورد و مجری این طرح با اشاره به این مطلب که در حال حاضر وضعیت آبی کشور در شرایط فوق بحرانی قرار دارد گفت : متاسفانه ذخیره سدها ساعت به ساعت به انتها نزدیک می شود، و برای جلوگیری از ایستادن چرخه حیاتی انرژی کشور، استقبال از هر گونه طرحی که منجر به مصرف بهینه و کمتر در شهروندان شود بسیارضروری است .
وی خاطرنشان کرد : تا زمانی که راه های هدر رفت منابع آبی درکشور به حداقل ممکن نرسد ، هرمیزان هم که نزولات و برکات آسمانی نازل شود، کفایت نخواهد کرد. 
شیرازی جاهد یادآور شد : با افزایش روز افزون جمعیت در دهه های اخیر و در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی برای افزایش جمعیت در قرن پیش رو ؛ می بایست بدون اتلاف وقت و درکوتاهترین زمان ممکن از راههای مختلف از هدررفت آب جلوگیری و به موازات آن دیگر طرح های آبی کشور را پیگیری و اجرا کرد. 
مجری طرح میراب معاصر با تاکید بر این مطلب که در شرایط بسیار ویژه خشکسالی پیش رو ، الزام توفیق در مبحث مصرف بهینه آب ، استقبال و اجرایی کردن طرح هایی است که به حداکثر نتیجه ، در کوتاه ترین زمان ممکن و در سطح ملّی منتهی می شود افزود : در هر سه بخش مصرفی آب یعنی کشاورزی، صنعتی و خانگی، اجرا ی حتّی یک ساعت زودتر طرحی مانند میراب معاصر، باعث ذخیره سازی میلیونها متر مکعب آب بیشتر در کمترین زمان ممکن خواهد شد. 
وی در ادامه به طرح میراب معاصر اشاره کرد وگفت : این طرح می تواند در سراسر ایران اجرایی شود و برجسته ترین ویژگی طرح میراب معاصربدون هزینه بودن آن برای دولت و مصرف کننده است .
مدیرعامل این شرکت استارت آپ مهمترین مزیت طرح را اجرایی نمودن ۵ طرح در حوزه آب در قالب یک پروژه و اصلی ترین هدف طرح میراب معاصر را صرفه جویی وذخیره سازی میلیاردهامترمکعب آب دانست و گفت : ضرورتهای اجرای طرح ملی میراب معاصر که فاقد هزینه نیزمی باشد ، تصویب و اجرای این طرح برای دولت در سراسرکشورظرف مدت 15 روز است که باعث جلوگیری بسیار سریع از هدر رفت میلیاردها متر مکعب آب همچنین درآمدزایی دائمی و پایدار برای دولت از منابع درون کشوری مورد نظر بدون هیچ گونه سرمایه گذاری خواهد شد .
وی در خاتمه با تاکید بر این مطلب که تمامی هزینه های قراردادی و اجرایی این طرح برای دولت و مصرف کنندگان رایگان خواهد بود ازمقامات وزارت نیرو درخواست کرد تا نسبت به مهیا شدن زمینه های اجرای این طرح و عقد قرارداد لازم همکاری لازم را داشته باشند . 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1399 کلیک ها  سه شنبه, 10 اسفند 1400 12:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا