• رئیس علوم پزشکی شیراز :

آماده باش مدافعان سلامت برای کمک به زلزله زدگان گناوه

آماده باش مدافعان سلامت برای کمک به زلزله زدگان گناوه
   
آماده باش مدافعان سلامت برای کمک به زلزله زدگان گناوه |||| ||||

به دنبال وقوع زلزله امروز در شهرستان گناوه از توابع استان بوشهر و در مرز استان های بوشهر و فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستورات لازم را برای آماده باش واحدها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

 
 به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی در پی وقوع این زلزله به قدر پنج و ۹ دهم ریشتر و از نخستین لحظات وقوع، دستورات لازم را برای هماهنگی واحدهای دانشگاه، امدادرسانی و پذیرش مصدومان زلزله صادر کرد.
 
او ضمن پیگیری مستمر وضعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این حادثه و بررسی وضعیت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای امدادرسانی، ضمن تشکیل کمیته مدیریت بحران از همان لحظات اولیه وقوع حادثه گفت: در حال حاضر کمیته های مرتبط در معاونت های دانشگاه در حال پیگیری راه های کمک به مردم منطقه زلزله زده بوده و به بیمارستان ها نیز آماده باش اعلام شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در این حادثه علاوه بر اعلام آماده باش به پایگاه های اورژانس و بیمارستان های شهرستان های شیراز، کازرون، نورآباد، رستم و کوهچنار، اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به سمت بوشهر اعزام شده است و به ۱۰ دستگاه آمبولانس برای اعزام به مناطق زلزله زده آماده باش داده شد.
 
دکتر لطفی ضمن اعلام هماهنگی با سایر سازمان های امدادی و وزارت بهداشت، از تماس تلفنی با دکتر «سعید کشمیری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ارزیابی میزان خسارت خبر داد و گفت: همچنین ضمن انجام هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی و نیروهای داوطلب برای آمادگی اعزام احتمالی تیم های واکنش سریع، بالگرد اورژانس هوایی شیراز، داراب و لار و اعضای تیم ارزیاب پایگاه اورژانس نورآباد ممسنی نیز برای مناطق مجاور منطقه زلزله زده در حالت آماده باش هستند.
 
او یادآور شد: کماکان مشغول پایش وضعیت منطقه هستیم تا در صورت نیاز مصدومان احتمالی به بیمارستان های شیراز اعزام شوند.
 
این زلزله به بزرگی ۵ و ۹ دهم ریشتر، در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه امروز، بیست و نهم فروردین، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، به طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶، در فاصله ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه از توابع استان بوشهر رخ داد.
 
نزدیک ‌ترین شهرها به محل زلزله پس از گناوه، بندر ریگ و شبانکاره بوده است.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
297 کلیک ها  یکشنبه, 29 فروردين 1400 14:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا