تاخت و تاز بی امان کرونا درفارس /بی توجهی به پروتکل های بهداشتی قتل عام عمومی

تاخت و تاز بی امان کرونا درفارس /بی توجهی به پروتکل های بهداشتی قتل عام عمومی
   
تاخت و تاز بی امان کرونا درفارس /بی توجهی به پروتکل های بهداشتی قتل عام عمومی |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، بی توجهی و عادی انگاری به پروتکل های بهداشتی را عامل اصلی یکه تازی کرونا عنوان کرد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی در سیصد و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: پس از گذشت بیش از یک سال از شیوع کروناویروس و آمار چشمگیر موارد ابتلا و فوتی ناشی از آن، همچنان برخی از مردم استان، این بیماری خطرناک و مرگ آفرین را جدی نگرفته و در رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند.
 
او ادامه داد: ایثار و فداکاری شبانه روزی کارکنان مجموعه سلامت در پاندمی کروناویروس، بر هیچ فردی پوشیده نیست و قدردانی از این حافظان سلامت، تنها با مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است.
 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مسوولان دانشگاه روزانه در حال تلاش برای افزایش تخت های بیمارستانی هستند.
 
دکتر لطفی از آمادگی بیش از پیش مراکز درمانی استان برای مقابله با این ویروس منحوس در موج چهارم خبر داد و گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی و خیریه نیز همانند گذشته با مجموعه دانشگاه همکاری دارند و در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ هستند.
 
او یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس از زمان تحویل تا تزریق به گروه های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در کشور پیشرو است و این روند تا پایان واکسیناسیون عمومی ادامه دارد.
 
 
رییس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در استان، روند انجام تست های PCR در مراکز ۱۶ ساعته و تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد. 
 
دکتر لطفی با تاکید بر توسعه فعالیت ها در طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی و ارزیابی میزان اشغال تخت های بیمارستان ها، در خصوص واکسیناسیون علیه کووید۱۹ و تزریق سریع آن به گروه های هدف توضیحاتی ارایه داد.
 
 
در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص تجهیزات و امکانات، پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، واکسیناسیون علیه کروناویروس، ارتقای مراقبت های درمانی، مرگ ناشی از کووید۱۹، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، عملکرد طرح شهید سلیمانی ارائه کردند.
 
سیصد و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز ۲۵ فروردین در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
339 کلیک ها  چهارشنبه, 25 فروردين 1400 16:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا