حضور در تجمعات ودورهمی ها مهمترین عوامل خطرزای پایان سال است

حضور در تجمعات ودورهمی ها مهمترین عوامل خطرزای پایان سال است
   
حضور در تجمعات ودورهمی ها مهمترین عوامل خطرزای پایان سال است |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهمترین عامل خطرساز در روزهای پایانی سال را حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، سفرهای نوروزی و رعایت نکردن اصول بهداشتی عنوان کرد.

به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی شنبه ۲۳ اسفند در نشست روزانه ستاد دانشگاهی کرونا ویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به خانواده‌ها برای خودداری از انجام مسافرت‌های نوروزی و تجمع در مراکز گردشگری پُرتردد، از مردم خواست تا با پرهیز از مسافرت‌های نوروزی، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند.

او با تاکید بر اینکه با سفر در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، جان خود و اطرافیان را به خطر نیندازیم، افزود: با سفر و تجمع به ویژه در شهرهای گردشگری کشور، خطر ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با جدیت بیشتر به ویژه در ایام نوروز، توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را در اولویت کارهای خود قرار داده تا از چنگال این بیماری خطرناک رهایی یابیم.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که گزارشی در مورد توزیع و انجام واکسیناسیون در مراکز بهداشت و درمان درگیر با کرونا در استان ارائه داد.

اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
777 کلیک ها  شنبه, 23 اسفند 1399 17:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا