دانشگاه‌ها برای تبیین استفاده بهتر از تکنولوژی‌ همراه کمک کنند

دانشگاه‌ها برای تبیین استفاده بهتر از تکنولوژی‌ همراه کمک کنند
   
دانشگاه‌ها برای تبیین استفاده بهتر از تکنولوژی‌ همراه کمک کنند |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وجود نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متعدد در حوزه سلامت، خواستار تلاش و کمک دانشگاه‌ها برای تبیین استفاده بهتر از تکنولوژی‌های همراه شد و گفت: جای بررسی این موارد در کنگره‌های علمی نظیر سلامت همراه است.

مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۲۸ بهمن در آیین افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت همراه که به صورت وبینار در حال برگزاری است، بیان کرد: موبایل تکنولوژی مهمی است که دیگر نمی‌توان آن را یک فناوری جدید دانست.

او افزود: از زمانی که استفاده از موبایل‌های هوشمند، تبلت، نرم‌افزارها و ... گسترش پیدا کرده، جنبه‌های مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه محورهای ارائه شده در این کنگره نظیر تغذیه، رادیولوژی، توانبخشی سالمندان و کووید۱۹ که امروز همه دنیا با آن درگیر شده از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: به عنوان مثال؛ دیتای رادیولوژی دیتای قابل جابجایی محسوب می‌شود به همین دلیل نقش موبایل در رادیولوژی و فعالیت‌های پاراکلینیکی و تشخیصی بسیار جدی است.

لطفی به موضوع هوش مصنوعی و کارکرد آن در حیطه‌های مختلف سلامت اشاره و عنوان کرد: در بسیاری از کشورها توجه جدی به این موضوع شده تا جایی که برخی کشورها وزرات هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده‌اند که نشان از اهمیت بالای موضوع دارد.

او افزود: اعلام شده که تا سال ۲۰۲۲ باید بیش از ۵۰ درصد از فعالیت‌ها در بستر هوش مصنوعی انجام شود و کشورهایی که به این میزان نرسند با عقب ماندگی مواجه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی در مباحث مختلف از جمله رادیولوژی نقش مهمی دارد، به عنوان مثال در گذشته یک عکس ساده از قفسه سینه گرفته می‌شد و روزی چند صد مورد عکس را بررسی می‌کردیم اما امروز زمانی که یک سی تی اسکن می‌آید که ۳۰۰ عکس از قفسه سینه دارد تفسیر دیتا را دچار مشکل و گاهی ناممکن می‌کند.

لطفی با بیان اینکه موضوع آموزش سلامت همراه در آینده بسیار مهم است، خواستار لحاظ کردن این مهم در کنگره‌های بعدی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار حمایت و همراهی معاونت فناوری وزارت بهداشت از مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
484 کلیک ها  سه شنبه, 28 بهمن 1399 12:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا