چارچوب حرکت نظام در برجام را رهبری مشخص کردند

چارچوب حرکت نظام در برجام را رهبری مشخص کردند
   
چارچوب حرکت نظام در برجام را رهبری مشخص کردند |||| ||||

امام جمعه شیراز ما تعهدات برجامی را مدتها پس از خروج آمریکا از برجام و عدم وفای به عهد اروپایی ها ادامه دادیم. امروز اگر کسی حق دارد علیه برجام حرفی بزند ایران و ملت مظلوم ایستاده پای کار ایران است. این ما هستیم که باید بگوییم اگر برجام بخواهد زنده شود، طرف های مقابل چکار باید بکنند نه طرف مقابلی که عهدشکنی کرده است.

به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ بهمن شیراز ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و با بیان اینکه این ماه آمادگی برای استقبال از شعبان و رمضان و ماه میلاد حضرت امیرالمومنین و سه امام دیگر و ماه بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، گفت: ماه‌های رحب، شعبان و رمضان در خودسازی اهمیت بسیاری دارد و با بیان اینکه رعایت ادب در فضای مجازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، این موضوع را بخشی از خودسازی دانست و تاکید کرد که ادب را نسبت به دشمن هم باید رعایت کنیم چه رسد به برادر دینی و مسلمان.

او گفت: ریشه جامعه پردازی و تمدن سازی همین خودسازی است، انقلابی گری اگر با خودسازی فردی همراه نباشد، هیچ ارزشی ندارد. گام اول، خودسازی و تمرین کردن تقواست.

امام جمعه شیراز افزود: رهبر معظم انقلاب یک تذکر به ما می دهند؛ می فرمایند ادب را در فضای مجازی حفظ کنید. این بخشی از خودسازی است. ادب نسبت به دشمن هم باید نگه داشته شود چه رسد به برادر دینی و مسلمان.

آیت‌الله دژکام گفت: در بین برخی ها، به غلط جا افتاده که اگر بی ادبی کنند انگار خیلی انقلابی هستند. این مسئله را چند بار باید رهبری به ما تذکر دهند؟ تجربه چهل سال گذشته نشان داده کسی که در نقد افراط می کند و بی ادبی می کند و ادای انقلابی بودن را در می آورد، روزی در نقطه مقابل قرار می گیرد. چنین فردی در صراط مستقیم گام بر نمی دارد و تعادل ندارد. در فضایی که به سمت انتخابات و رقابت های انتخاباتی می رویم، باید حواسمان باشد رقابت بسیار خوب و بی ادبی بسیار بد است.

او با قدردانی از حضور حماسی و بسیار پرمعنای همه اقشار سربلند و سرافراز ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن قدردانی و خاطرنشان کرد: مردم علیرغم محمدویت های کرونایی، روز ۲۲ بهمن بسیار زیبا و نوآورانه پای کار و به میدان آمدند و نشان دادند ملت ما پای ارزشهای دینی و انقلابی نیز ایستاده و عزم این ملت زمینه سازی ظهور است.

امام جمعه شیراز گفت: مردمانی بودند که از محرومیت رنج می بردند اما می گفتند این انقلاب همه چیز به ما داده است یعنی این انقلاب توانسته انسانها را با بعد دیگری از زندگی آشنا کند و معنویت و ارتباط با خدا را به این ملت هدیه دهد. اگر آدمها با این بعد زندگی آشنا شوند، پیرو امام حسین(ع) می شوند.

او ادامه داد: وقتی مردم ما اینگونه پای حرف حق ایستاده اند و از انقلاب دفاع می کنند، وظیفه مسئولان نیز در برداشتن باری از روی دوش مردم و ایستادن پای حرف حق سنگینتر می شود.

چارچوب حرکت نظام در برجام را رهبری مشخص کردند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه درخصوص برجام، چارچوب حرکت نظام را رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند، گفت: ما تعهدات برجامی را مدتها پس از خروج آمریکا از برجام و عدم وفای به عهد اروپایی ها ادامه دادیم. امروز اگر کسی حق دارد علیه برجام حرفی بزند ایران و ملت مظلوم ایستاده پای کار ایران است. این ما هستیم که باید بگوییم اگر برجام بخواهد زنده شود، طرف های مقابل چکار باید بکنند نه طرف مقابلی که عهدشکنی کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: خواهید دید که آن دسته از شرکت های نفتی غربی که با ما بدعهدی کرده و زیر قول و قرارشان زدند متضرر خواهند شد و ملت ما که مردانه ایستاد و عزت خود را حفظ کرد و نام خدا را بر زبان آورد، سربلند خواهد بود. در ایران ما همه یک حرف می زنند و آن، همین کلام و سخن رهبر معظم انقلاب است.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌ی اول نماز جمعه شیراز هم در ادامه مباحث هفته‌های گذشته در مورد موضوع هدایت در ابعاد فردی و اجتماعی و تمدن سازی، با اشاره به اینکه انسانها از نگاه آیات مبارک سوره بقره به سه دسته تقسیم می‌شوند، تاکید کرد که اگر تقسیمی در مورد انسان داشته باشیم، قرآن کریم، ملاک را هدایت قرار داده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه پذیرندگان هدایت الهی، از نظر قرآن مومن و متقی و انسانهای خوب تلقی می‌شوند، گفت: بعضی ها صراحتا مخالفتشان با هدایت الهی را ابراز می کنند. اما خدای متعال می فرماید دسته سومی هم هستند که در ظاهر می گویند قبول کرده ایم ولی در دل هدایت الهی را قبول نکرده اند. این دسته منافق هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه به درستی شیوه رفتار مد نظر خداوند و سنت و قوانین الهی و شرع مقدس با این سه دسته مد نظر قرار نگرفته است، این مسئله را ناظر بر ملتها و تمدنها و سرنوشت آنها دانست.

امام جمعه شیراز گفت: عده ای هستند که واقعا و حقیقتا دین و هدایت الهی را نمی پذیرند. اینها در این دنیا و جهان آخرت جهنمی هستند. خداوند در مواجهه با افراد چند سنت دارد. یکی امهال یعنی مهلت می دهد و دیگری امداد یعنی کمک می دهد.

او گفت: خداوند در آیه ۱۵ سوره بقره می فرماید در مواجهه با منافقان و کافران، سنت مهلت دادن را در پیش می گیرم. مهلت هایی که خدا به بندگان می دهد، از روی این است که می داند چیزی از تملک او خارج نمی شود و نه از ترس اینکه چیزی از دست او خارج شود.

امام جمعه شیراز گفت: حرکت ما در انقلاب اسلامی نیز یک حرکت الهی و انسانی بود و سعی کردیم تجلی رحمت الهی باشیم. گفتمان انقلاب ما با همه محدودیت هایی که دشمنان ایجاد کردند به برکت همین رویکرد دارد پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه خدای متعال ستار و غفور است و صبر می کند تا گنهکار بازگردد، گفت: ما نیز بیاییم به عنوان حامیان این انقلاب، نمود رحمت الهی باشیم. آدمها اگر این مودت و رحمت را دریابند، قطعا جلب می شوند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
657 کلیک ها  جمعه, 24 بهمن 1399 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا