تقویت طرح شهید سلیمانی راهکاری برای کنترل کووید۱۹ است

ناظر کشوری ویژه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تقویت و استمرار فعالیت های در حال اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند در کنترل بیماری و بازگشت به شرایط عادی کمک کننده باشد.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از علوم پزشکی امیراحمد اخوان در نشست ارزیابی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در فارس که به میزبانی سپاه فجر برگزار شد، گفت: اگر چه وزارت بهداشت بر اساس قانون، تولیت و حاکمیت سلامت مردم را دارد، اما این طرح نشان می دهد که برای دستیابی به اهداف سلامت همه باید در کنار هم باشیم.

اخوان افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دارای مولفه هایی است که اجرای آنها از توان وزارت بهداشت به تنهایی خارج بوده و می توان گفت که تنها ۲۰ درصد از اجرای این طرح در اختیار حوزه بهداشت بوده و برای دستیابی به اهداف تعریف شده، فعالیت ها و همکاری های بین بخشی خیلی قوی نیاز است.

او با بیان اینکه حضور سازمان هایی نظیر سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و بسیاری از ارگان های دیگر، تاکیدی بر مشارکتی بودن این طرح است، افزود: خوشبختانه همکاری سپاه و بسیج در این طرح بسیار مطلوب و چشمگیر بوده و انتظار می رود، تمامی ارگان های مرتبط، از تمامی پتانسیل در اختیار استفاده کند.

ناظر طرح شهید سلیمانی اضافه کرد: مشخص است که وضعیت ابتلا و مراجعه مردم با پیش از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار تفاوت کرده است، اما مردم نباید دچار ساده انگاری و عادی انگاری شرایط شوند.

همکاری بین بخشی رمز موفقیت فارس در پیشگیری و درمان کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: همکاری دانشگاه و سپاه فجر استان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ منحصر به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نبوده و از ابتدای شیوع بیماری، این همکاری در بهترین حالت ممکن انجام شده است.

 عبدالرسول همتی افزود: بی شک، رمز موفقیت استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان موفق بیماران که بارها مورد تایید وزیر بهداشت و مسوولان وزارت بهداشت قرار گرفته، ناشی از همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی و سیاست گذاری های استانی به موقع و صحیح است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داشتن ۲۶۹۵ واحد ارائه کننده خدمات بهداشتی شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت، بزرگترین شبکه بهداشتی کشور را داراست.

همتی اضافه کرد: افتخار تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز این است که در طرحی که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است، با سپاه فجر استان همکاری تنگاتنگ و صمیمانه ای را دارند.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: ردگیری ۳۰۰۱ بیمار از سوی کادر مجموعه سلامت فارس در بسیج و بررسی ۹۲۸ فرد در تماس نزدیک با افراد بیمار از سوی تیم های مراقبتی و انجام ۷۴۳ تست سریع تشخیص بیماری کووید ۱۹ نشانی بر این همکاری است.

هم افزایی توان دستگاه‌ها در مقابله با ویروس کرونا

سرهنگ محمدرضا رجبی معاون عملیات سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس نیز همکاری این مجموعه در کنترل بیماری کووید ۱۹ پیش از ابلاغ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و امضای ۴ تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز را موجب هم افزایی توان طرفین در مقابله با ویروس کرونا دانست.

سرهنگ علی‌محمد محمدی افزود: پس از ابلاغ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، این طرح، محور فعالیت های مقابله ای با بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
250 کلیک ها  یکشنبه, 07 دی 1399 13:56
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا