تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس گفت: با توجه به تاکید استاندار محترم بر اهمیت توسعه اقتصادی استان به ویژه در مقوله صادرات غیرنفتی، عملیاتی نمودن پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش راستین آنلاین  ظفر افشون در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان این که پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس به عنوان نخستین پایانه صادراتی کشور در سال ٨٧ موفق به اخذ مصوبه هیات محترم وزیران شده است، اظهارداشت: این پروژه دارای ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی  است و باید با سرعت بیشتری عملیاتی شود.


وی با اشاره به این که مبلغ ٩٤٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ١٨ در سطح ملی برای پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس مصوب شده است، گفت: این اعتبار در مرحله تکمیل پرونده از طریق مدیریت شعب بانک کشاورزی استان است.


معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس با اشاره به اتمام مهلت مجوز صادره برای پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس، افزود: با توجه به تعلیق قانون انتزاع موضوع تمدید مجوز صادره از طریق سازمان صنعت ،معدن و تجارت پیگیری می شود.


افشون ادامه داد: به منظور جلوگیری از رکود مجدد پروژه  کمیته ای تخصصی ذیل کارگروه توسعه صادرات با محوریت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تشکیل و در اسرع وقت نسبت به بررسی و تعیین تکلیف پروژه از تمام زوایا ( اقتصادی بودن پروژه با توجه به شرایط موجود، لزوم همکاری فعالان بخش خصوصی در قالب شراکت و سرمایه گذاری و...)  اقدام و نتایج حاصله را به کارگروه توسعه صادرات جهت اخذ تصمیمات نهایی ارائه کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
725 کلیک ها  پنج شنبه, 20 آذر 1399 14:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا