استفاده از پتانسیل استان‌ها برای توسعه اقتصادی

استفاده از پتانسیل استان‌ها برای توسعه اقتصادی
   
استفاده از پتانسیل استان‌ها برای توسعه اقتصادی |||| ||||

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اقتصاد در کشور تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفته است، تغییر در ریل اقتصادی کشور و نحوه نگرش به اداره جامعه را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد.

عبدالناصر همتی یکی از نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه ایران سرای من که از شبکه فارس پخش شد، با بیان اینکه اقشار مختلف در تمام استان‌ها گرفتاربیکاری و معیشت هستند و رفاه و آسایش زندگی آن‌ها تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطبوع رسیده است، تغییر در ریل اقتصادی کشور و نحوه نگرش به اداره جامعه را از الویت‌های دولت سیزدهم برشمرد.

او با اشاره به اینکه اقتصاد در کشور تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفته است، گفت: از پتانسیل استان‌ها برای توسعه اقتصادی استفاده می‌شود.

همتی با اشاره به این که جهش اقتصادی باید از استان‌های کشور آغاز شود، گفت: امروز در هر استان، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیاری وجود دارد که با اصلاح ریل گذاری اقتصادی در کشور راهبرد عملی برای توسعه استان‌ها داریم.

او به وسعت، توانمندی و ظرفیت‌های بالای فارس نیز اشاره کرد و افزود: این استان می‌تواند با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نخبگان متخصص، جوانان انقلابی و مدیران پاکدست و با سابقه، در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کند.

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، با اشاره به الویت دولت در بعد اقتصادی گفت: الویت اول دولت حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی در استان‌ها و استفاده از نخبگان و مردم برای اداره استان‌ها براساس اصل شایسته سالاری است

او اولویت دوم دولت را گردشگری عنوان کرد و افزود: هر استانی جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای در جذب توریسم دارد و کشور ایران با دارابودن حاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تمدنی میتواند مقصدی بسیار مناسب برای جذب گردشگران خارجی باشد.

عبد الناصرهمتی در ادامه با بیان این بیکاری یکی از معضلات کشور و استان فارس است گفت: باید توانمند سازی اقشار محروم مورد توجه قرار گیرد و برای اینکار اول اصلاح حداقل دستمزد و دوم هدفمند کردن پرداخت یارانه به سه دهک اول جامعه مدنظر قرار میگیرد که دولت در این وضعیت در کوتاه مدت با اعطای کارت اعتباری خرید به مردم قدرت خرید را افزایش داده و سپس مردم بصورت اقساطی آن را به بانک‌ها بر می‌گردانند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توجه به مناطق محروم استان فارس، سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با توجه به وضعیت تابش در فارس، بهره مندی از صنعت توریسم درمانی و به روز شدن خط آهن شیراز و اتصال فارس به بوشهر و توسعه کشاورزی را از برنامه‌های خود برای فارس برشمرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
302 کلیک ها  یکشنبه, 23 خرداد 1400 20:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا