لزوم توجه ظرفیت‌های فارس در اقتصاد دریامحور

لزوم توجه ظرفیت‌های فارس در اقتصاد دریامحور
   
لزوم توجه ظرفیت‌های فارس در اقتصاد دریامحور |||| ||||

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به نزدیکی برخی شهرستان‌های این استان به دریا و حضور بازرگانان و تجار توانمند در این نقاط، لزوم توجه به ظرفیت‌های فارس در اقتصاد دریامحور را یادآور شد.

محسن ربانی‌زاده در دیدار با امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان لارستان در جنوب استان فارس، گفت: خصوصیات مثبت، همت و انسجام مردم لارستان بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، ربانی‌زاده با اشاره به اینکه هدف دشمنان از تحریم بستن دست و پا و زمین‌گیر کردن نظام اسلامی بوده است، افزود: نباید نسبت به دسیسه‌های دشمنان دچار غفلت شویم، چرا که این غلفت به آسیب می‌زند، بنابراین باید هوشیار بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با یادآوری اینکه اینکه ایران دارای حدود ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی و آبی است که استان‌های بوشهر و هرمزگان تا سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد، گفت: بنا بر برنامه آمایش سرزمین سال ۱۳۷۸، باید ۵۰ درصد جمعیت ایران در حاشیه خلیج فارس سکونت داشته باشند و این به معنای رونق جنوب و رونق بخشی به سواحل است.

این مقام مسئول با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اقتصاد دریامحور، خاطرنشان کرد: چرا باید صنایع آب بر باید در داخل عمق سرزمین مستقر شود که مجبور به انتقال آب و گاز باشیم و هزینه زیادی را متحمل شویم، در حالیکه همه این موارد در منطقه جنوب کشور وجود دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اذعان به اینکه با افزایش جمعیت، فرودگاه، راه آهن و آزادراه ایجاد می شود، گفت: براساس طرح آمایش سرزمینی، با استفاده از فضا، جمعیت و کاربری می بایست رونق را ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نوید راه‌اندازی اتاق بازرگانی در لارستان را داد و اضافه کرد: ظرفیت خوب بازرگانان لارستانی در حوزه خلیج فارس، می‌تواند موجب توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عربی شود.

ربانی‌زاده با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ایرانی‌های ساکن کشور قطر، اهل استان فارس و عمدتا از اهالی لارستان و لامرد و شهرهای جنوبی این استان هستند، یادآور شد: امید می‌رود با استفاده از این ظرفیت ها، شاهد رشد و تعالی لارستان، فارس و کشور باشیم.

انتهای پیام /  108
1528 کلیک ها  سه شنبه, 25 بهمن 1401 08:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا