• در قالب طرح نهضت ملی مسکن؛

یک میلیون خانوار صاحب زمین می‌شوند+ جزئیات

یک میلیون خانوار صاحب زمین می‌شوند+ جزئیات
   
یک میلیون خانوار صاحب زمین می‌شوند+ جزئیات |||| ||||

دولت برنامه دارد، در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار قطعه زمین برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ به صورت گروهی و انفرادی به مردم اختصاص دهد. 

راستین آنلاین به نقل از فارس، دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ تحویل ۴۰۰ هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و گروهی به متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را هدف گرفته است.این میزان زمین برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود. فرآیند واگذاری این زمین‌ها از خردادماه امسال آغاز شده و تا اسفند سال جاری ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده از برنامه واگذاری ۴۰۰ هزار قطعه زمین، استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس، به ترتیب با واگذاری ۳۲ هزار و ۴۶۱، ۳۲ هزار و ۱۴۶، ۳۲ هزار ۶۱ و ۳۰ هزار ۸۹۷ قطعه زمین، بیشترین سهمیه تخصیص زمین به مردم را در اختیار دارند.

استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان نیز بین ۲۰ الی ۳۰ هزار قطعه زمین در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مردم استان‌های هرمزگان، البرز، یزد، قم و زنجان در این برنامه دولت بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار قطعه زمین دریافت می‌کنند.

سایر استان‌های کشور نیز به ترتیب بین یک‌هزار تا ۱۰ هزار قطعه زمین به مردم واگذار خواهند کرد.

کمترین میزان زمین واگذاری شده در این برنامه نیز به استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.


تامین زمین برای یک میلیون خانوار در سال ۱۴۰۲

در همین راستا، هادی عباسی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: توسعه اراضی شهری و واگذاری زمین‌های قابل سکونت به مردم از مهمترین برنامه‌های ما برای ساماندهی بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ است و برآورد می‌شود و بیشتر از ۱ میلیون خانوار در سال جاری صاحب زمین مسکونی شوند.
*جمعیت بعد از انقلاب بیش از ۲ برابر شد، اما مساحت کلانشهرها تغییر نکرد

با وجود مساحت پهناور ایران کمتر از نیم‌درصد از اراضی کشور به سکونت مردم اختصاص داده شده و کارشناسان اعتقاد دارند ارتقای این سهم به یک‌درصد می‌تواند برای همه مردم ایران زمینی به ابعاد ۲۰۰ متر مربع به منظور سکونت فراهم کند.

طی سالهای اخیر محدود کردن اراضی شهری با سیاست‌هایی از جمله تعیین خط حریم شهری، سبب شده تا کلان‌شهرهای کشور به بلندمرتبه‌سازی روی بیاورند که همین مسئله رفاه اجتماعی را تحت‌تأثیر قرار داده و به حداقل رسانده است.

طی سالهای پس از انقلاب، با وجود دو برابر شدن جمعیت کشور از ابتدای انقلاب مساحت کلانشهرهای کشور هیچ تغییری نکرده و همین مسئله یکی از دلایل نابسامانی بازار مسکن به شمار می‌رود.

انتهای پیام /  108
356 کلیک ها  سه شنبه, 06 تیر 1402 08:48
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا