• رئیس دانشگاه شیراز:

همایش ملی کودک اقدامی موثر برای پایتخت فرهنگی

همایش ملی کودک اقدامی موثر برای پایتخت فرهنگی
   
همایش ملی کودک اقدامی موثر برای پایتخت فرهنگی |||| ||||

رئیس دانشگاه شیراز  با بیان این که همایش اقدام موثری برای پایتخت فرهنگی به شمار می رود گفت : دانشگاه شیراز برای پانزدهمین سال همایش ملی ادبیات کودک را برگزار می کند.

حمید نادگران در هشتمین همایش ملی ادبیات کودک افزود: دانشگاه شیراز به‌ عنوان مادر ادبیات کودک ایران شناخته شده است و با ۲۰هزار دانشجو و ۷۲۰ عضو هیئت‌علمی در ۱۵دانشکده و ۷۵ گرایش از دانشگاه‌های برتر کشور است.

او  اضافه کرد: امروزه موضوع حرکت به ‌سمت دانشگاه‌های کارآفرین و جامعه ‌محور مهم است و از موضوعات اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و دانشگاه شیراز است و دانشگاه شیراز برای پیشرفت در این مسیر همواره در تلاش بوده سات.

نادگران با تاکید بر جایگاه ویژه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد:  توجه به ادبیات کودک در جامعه اثر مثبت می گذارد و موجب توسعه فرهنگی خواهد شد.

او  ادامه داد: دانشگاه شیراز با بهره‌ مندی از استادان صاحب ‌نظر و کاردان در حوزه ادبیات کودک خوش درخشیده است و با همکاری دانشکده‌ علوم انسانی و علوم تربیتی و روان‌ شناسی در مرکز مطالعات ادبیات کودک، کارشناسان زبده و پژوهشگرانی متخصص برای عرصه‌ ادبیات کودک کشور تربیت کرده است.

نادگران از راه اندازی نخستین و تنها مجله‌ علمی-پژوهشی مطالعات ادبیات کودک و گشایش کتابخانه‌ تخصصی ادبیات کودک در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت:  برگزاری همایش‌های دوسالانه‌ ادبیات کودک، انجام پژوهش­ های بنیادین و جشنواره‌ های و نشست ­های تخصصی  گوناگون در این حوزه، بخشی از کارنامه‌ خوب دانشگاه شیراز است.

او  افزود: برگزاری هشتمین همایش ملی دانشگاهی ادبیات کودک، با موضوع «ادبیات کودک: پساانسان‌ گرایی، پساکرونا و جهان در شرایط مجازی» تلاش مطلوب کنونی دانشگاه شیراز در حوزه ادبیات کودک است که در شرایط کنونی و بحران کرونا حائز توجه فراوان است.

همچنین توجه به ادبیات کودک در جامعه اثر مثبت می گذارد و موجب توسعه فرهنگی خواهد شد و دانشگاه شیراز با بهره‌ مندی از استادان صاحب ‌نظر و کاردان در حوزه ادبیات کودک خوش درخشیده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
257 کلیک ها  پنج شنبه, 30 ارديبهشت 1400 12:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا