امکان ارتباط بیش از ۱۵۰ روستای فارس به اینترنت پرسرعت

امکان ارتباط بیش از ۱۵۰ روستای فارس به اینترنت پرسرعت
   
امکان ارتباط بیش از ۱۵۰ روستای فارس به اینترنت پرسرعت |||| ||||

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اعلام کرد که طی ۶ ماه اول امسال، امکان دسترسی ۱۵۱ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرداد سهرابی شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتر برخوردار از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.
 
سهرابی گفت: در شش ماهه اول امسال، ٩٣ سایت ارتباطی توسط همراه اول در روستاهای استان فارس احداث شده یا ارتقا یافته و به این واسطه امکان دسترسی ۱۵۱ روستا با ۳۰ هزار و ۴۶۱ خانوار شامل جمعیتی حدود ۱۰۵ هزار و ۶۶۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم شده است.
 
او با بیان اینکه هزینه اتصال این روستاها ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: از مجموع ۹۳ سایت احداث شده و ارتقا یافته، اعتبارات مورد نیاز برای ٨٤ سایت از محل منابع خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «USO» و ٩ سایت نیز از محل منابع توسعه‌ای همراه اول تامین شده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز با احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت ارتباطی دسترسی ۲۳۹ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان فراهم شد.
 
سهرابی همچنین توسعه ارتباطات روستایی انجام شده در فارس طی دو هفته گذشته را شامل اتصال روستاهای بورنجان و دردانه از توابع شهرستان کازرون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه اول با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر، تکمیل پوشش ارتباطی محور مواصلاتی دشت ارژن- کازرون به میزان ۱۵ کیلومتر و دسترسی روستای بشنه از توابع شهرستان نی‌ریز به پوشش مکالمه همراه اول ذکر کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
344 کلیک ها  شنبه, 17 مهر 1400 19:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا