دسترسی ۹۷ درصد جمعیت روستایی فارس به شبکه اطلاعات

دسترسی ۹۷ درصد  جمعیت روستایی فارس  به شبکه اطلاعات
   
دسترسی ۹۷ درصد  جمعیت روستایی فارس  به شبکه اطلاعات |||| ||||

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان فارس با یادآوری این مطلب که در حوزه شهری نیز در ۲ مرحله برنامه ریزی انجام شده است و جمعا ۶۴ سایت جدید ایجاد شد، گفت: تنها سه درصد از میزان جمعیت روستایی فارس دسترسی به شبکه اطلاعات ندارند و برای ۹۷ درصد دیگر دسترسی فراهم شده است.

 

به گزارش راستین آنلاین مهرداد سهرابی، امروز (دوشنبه 7 تیر) در جلسه افتتاح پروژه های ارتباطی استان فارس که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: فارس چهارمین استان کشور از لحاظ پهناوری و جمعیت است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با یادآوری این مطلب که 30 درصد جمعیت استان در روستا هستند، افزود: از لحاظ ارتباطات و دسترسی مکالمه تعداد 2 هزار و 338 روستا معادل 90 درصد روستاهای فارس دارای این ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اینترنت پرسرعت طی سه سال اخیر، از ضریب 73 درصدی به 90 درصد رسیدیم، تاکید کرد: از فرودین گذشته تاکنون 228 سایت ارتقا دادیم که 366 روستا اینترنت پرسرعت دریافت می کنند.

سهرابی با اشاره به اینکه اقدام خوب دیگر پوشش جاده ای فارس بود که در استان نیز با توجه به اینکه فارس در حوزه جاده های اصلی اول است، از هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه های استان چهار هزار و 19 کیلومتر توسط همراه اول پوشش دهی شده است، افزود: طی سال گذشته علی رغم دشواری ها و‌ با حمایت های استانداری و همکاری دستگاه های اجرایی ۱۰ سایت شامل چهار سایت ایرانسل و 6 سایت همراه اول، راه اندازی شد و در مجموع ۱۰۹ کیلومتر پوشش این سایت ها شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با یادآوری این مطلب که در حوزه شهری نیز در 2 مرحله برنامه ریزی انجام شده است و جمعا ۶۴ سایت جدید ایجاد شد، افزود: تنها سه درصد از میزان جمعیت روستایی استان دسترسی به شبکه اطلاعات ندارند و برای 97 درصد دیگر دسترسی فراهم شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
324 کلیک ها  دوشنبه, 07 تیر 1400 16:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا