• ​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس خبر داد:

​دسترسی 11 روستای دیگر فارس به اینترنت پهن باند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال 11 روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند با جمعیت پنج هزار و 351 نفر خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اعلام این خبر گفت: در یک هفته گذشته، یک هزار و 621 خانوار روستایی در شهرستانهای ارسنجان، زرین دشت و خفر با جمعیت پنج هزار و 351 نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
 
او تعداد روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این شهرستانها را 11 روستا برشمرد و تصریح کرد: روستاهای باغ کبیر، قلعه، کفه، آب کتان، هزارگام و آباده از توابع شهرستان خفر و روستای گلوگاه از توابع شهرستان زرین دشت با جمعیت سه هزار و 24 نفر در قالب 888 خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO) به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.
 
وی افزود: روستاهای بکهدان، قلات خوار، حسین آباد لیاقت و رفیع آباد از توابع شهرستان ارسنجان نیز با جمعیت دو هزار و 327 نفر در قالب 733 خانوار توسط همراه اول به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هدف از اجرای این طرح ها را توسعه خدمات مبتنی بر ICT، رفع محرومیت دسترسی دانش آموزان و دانشجویان در این مناطق به آموزش های مجازی ، رونق اشتغال از طریق ایجاد امکان فروش آنلاین محصولات کشاورزی، صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری روستا بر بستر فضای مجازی و همچنین بهره مندی از فرصت های گسترده تر از طریق ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور بیان کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
264 کلیک ها  یکشنبه, 21 دی 1399 12:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا