توسعه ورزش‌های سنتی، صیانت از ارزش‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت

 راستین آنلاین:استاندار فارس گفت: گسترش و توسعه ورزش‌های سنتی به دلیل توجه ویژه به مسائل اخلاقی در آن‌ها، صیانت از ارزش‌های اجتماعی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 اسماعیل تبادار که ظهر امروز یک‌شنبه دوم اردیبهشت در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای سخن می‌گفت، ورزش پهلوانی را نماد اخلاق‌گرایی در ورزش دانست و افزود: در عصر کنونی ورزش نیز همانند دیگر عرصه‌ها نیازمند توجه بیش‌ازپیش به مسائل اخلاقی است.

وی نقطه اوج و تعالی ورزش را رسیدن به درجات بالای اخلاقی توسط یک ورزشکار دانست و با اشاره به قدمت ورزش پهلوانی و آیین‌های زورخانه‌ای در تاریخ و فرهنگ کشورمان گفت: استان فارس نیز که از گذشته مهد ورزشکاران و پهلوانان نامی کشور بوده از این قاعده مستثنا نیست.

 رئیس شورای عالی ورزش استان بابیان اینکه هنوز هم در بافت تاریخی شهر شیراز زورخانه‌هایی که از دیرباز مردان این شهر در آن‌ها می‌پرداختند فعال است افزود: زورخانه پایگاه و کانون اخلاق‌گرایی در ورزش است.

 تبادار با تأکید بر لزوم حفظ و صیانت از این پایگاه باارزش توسط نسل جدید جامعه، فلسفه مراد و مریدی در زورخانه را فلسفه‌ای قابل‌تأمل در حوزه اخلاق‌گرایی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا شرط و شروط اخلاق‌گرایی همچون گذشته در زورخانه‌ها رعایت شود.

 و ی در ادامه با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از ورزش خصوصاً در استان فارس افزود: هرکجا که لازم بوده از ورزش حرفه‌ای و همگانی در حد توان حمایت کرده‌ایم.

 تبادار در بخش دیگری از صحبت‌هایش خواستار گسترش ورزش همگانی احیا ورزش‌های بومی محلی در شهرها و روستاها شد و افزود: با گسترش ورزش به نقاط مختلف کشور می‌توانیم شاهد ایجاد نشاط در جامعه باشیم.

 وی بابیان اینکه نباید خیال کنیم که فقط این نسل جوان است که به نشاط نیاز دارد افزود: احیای ورزش‌های بومی و سنتی باعث می‌گردد تا میانسالان و کهنسالان نیز با یادآوری خاطرات آن‌ها شاد و بانشاط شود.

انتهای پیام /  101
1121 کلیک ها  یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397 22:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا