طراحی و استقرار مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در دستور کار قرار گرفت

راستین آنلاین :توجه ویژه به جایگاه موثر سازمان بهزیستی، تنوع و تعدد ماموریت ها و افزایش انتظارات جامعه ، سازماندهی و بهره مندی از ظرفیت های مردمی در قالب شبکه ای از مراکز غیر دولتی با امکان ارائه مجموعه ای برای فراهم کردن پاسخگویی به آحاد مردم جامعه است. 

رییس اداره فن آوری ،اطلاعات ،ارتباطات و تحول اداری اداره کل بهزیستی گفت : به استناد بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، طراحی و استقرار مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی )در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت .
 
که در این راستا با انتشار فراخوان عمومی ثبت نام از تاریخ 22 اردیبهشت ماه به مدت 15 روزاز متقاضیان دعوت می شوند، تا با ورود به سامانه centers.behzisti . net / register نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند. 
 
کریمی افزود: تمامی فرایندهای مرتبط با موافقت اصولی پروانه فعالیت ، پروانه مسئول مرکز و موارد مربوطه در بستر الکترونیک است و هیچگونه تشکیل پرونده سنتی انجام نمی شود.
 
مدارک لازم برای موافقت اصولی، اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق با آیین نامه داخلی ماده 26 است.
 
همچنین باید گفت با توجه به سوابق ارزنده پایگاههای خدمات اجتماعی و سلامت روان ، موسسات ، مجتمع ها ، وتسهیلگران فعال در توانبخشی مبتنی بر جامعه که ارتباط و همکاری موثری با سازمان بهزیستی داشته اند بایستی ترغیب و تشویق شوند، تا تاسیس این مراکز را به عهده گیرند .
 
او اهداف تاسیس این مراکز را برشمرد و اشاره کرد: در دسترس بودن خدمات برای عموم مردم، تغییر نگاه جزیره ای خدمات به خدمت رسانی مبتنی بر سرویس، ارائه خدمات در بستر فناوری اطلاعات، 
استفاده از ظرفیت های محله ای و اجتماع محور، از اهداف راه اندازی این طرح است. 
 
کریمی اضافه کرد :هر مرکز با ظرفیت حداکثر 450 پرونده و حداقل 150 پرونده قابلیت تاسیس رادارد. 
 
او همچنین تصریح کرد :اولویت با مراکزی است که در مکانهای کم برخوردار و بیشترین تعداد جامعه هدف داشته باشند.
 
 واگذاری 22 نوع خدمت در حال حاضر به مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی  
 
کریمی اظهار کرد :ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه ،ثبت درخواست، تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین، مصاحبه اولیه ،اخذ و بررسی مدارک بازدید منزل ،تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر و غیر مستمر)، معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی-شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله-تسهیل گری و تشکیل تیم محله، CBO و اقدامات اجتماع محور-شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‏های تشکیل و تحکیم خانواده از اجرای این طرح مثبت زندگی است. 
 
همچنین آموزش‏های مهارت‏های زندگی و پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‏ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و.... - انجام استعلامات و پیگیری‏های مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‏های سیزده گانه ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت-اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان -همکاری در اجرای طرح‏ها و برنامه‏های جدید سازمان-جلب مشارکت‏های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی از خدمات مثبت زندگی است
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
549 کلیک ها  آخرین ویرایش در سه شنبه, 30 ارديبهشت 1399 20:47
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا