بیش از دویست هزار مورد خدمات سیار و ثابت توسط بهزیستی فارس اجرایی شد

بیش از دویست هزار مورد خدمات سیار و ثابت توسط بهزیستی فارس اجرایی شد
   
بیش از دویست هزار مورد خدمات سیار و ثابت توسط بهزیستی فارس اجرایی شد |||| ||||

مدیرکل بهزیستی فارس با تشریح خدمات مراکز کاهش آسیب، مراکز سرپناه شبانه(شلتر) و موبایل سنتر بهزیستی فارس، گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر از خدمات کاهش آسیب ثابت و سیار بهزیستی فارس بهره مند شده اند.

 
 به گزارش راستین آنلاین  سید محمد صادق کشفی نژاد با بیان اینکه خدمات کاهش آسیب بهزیستی فارس در واحدهای متنوعی به معتادان، افراد بی‌خانمان و همچنین افراد در معرض خطر ارائه می شود، گفت: از جمله این مراکز می‌توان به مراکز گذری(روزانه) ،مراکز سرپناه شبانه( شلتر )و مراکز گذری/ سرپناه شبانه، که ادغام خدمات مرکز گذری و شلتر به صورت شبانه روزی است،اشاره داشت ،او با توضیح خدمات این مراکز که شامل: آموزش تزریق سالم، رفتار جنسی سالم، ارائه سوزن و سرنگ،غذا، پوشاک و استحمام می باشد افزود ساعت کار شلتر از هفت عصر تا هفت صبح است اما در فصل سرما به دلیل برودت هوا از ساعت ۱۶ تا ۱۰ صبح افزایش فعالیت داریم.

 

او با اشاره به اینکه جمعا ۶مرکز (گذری/ سرپناه) و شلتر هم اکنون در شیراز فعالیت می کنند گفت توجه به این نکته حائز اهمیت است که بر خلاف تصور عموم مراکز کاهش آسیب با توجه به بررسی‌های میدانی و نقشه های تهیه شده از آسیب های اجتماعی،
 در محلات و مکان هایی از شهر انتخاب می گردد که محل تجمع و مصرف افراد دارای اعتیاد بوده و به همین دلیل در زمان جانمایی ،
 انتخاب مکان توسط بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری انجام می‌شود و این نیست که این مراکز در محلات عاری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی جانمایی گردند و پاتوق و محل رفت و آمد معتادان شوند.

 

 مدیرکل بهزیستی فارس اشاره‌ای نیز به فعالیت مفید موبایل سنتر بهزیستی در قالب ون‌های تجهیز شده داشت و گفت ضمن فعالیت موبایل ون ها چهار تیم سیار نیز با شناسایی پاتوق های معروف و محل تجمع مصرف‌کنندگان خیابانی به منظور کنترل و کاهش رفتارهای پرخطر خدمات کاهش آسیب را به صورت سیار ارائه می کنند.

 

 کشفی نژاد افزود در مکان هایی از شهر که نیاز به خدمات کاهش آسیب وجود دارد اما امکان راه اندازی مرکز گذری به دلیل شرایط منطقه وجود ندارد،ایستگاه‌های کاهش آسیب توسط بهزیستی فارس راه اندازی شده است و با توجه به گسترش اعتیاد در سطح جامعه و افزایش روزافزون معتادان متجاهر و بی‌خانمان و از سویی امکان گسترش بیماری اچ آی وی در بین افراد دارای اعتیاد به دلیل تزریق مشترک و روابط جنسی پر خطر و محافظت نشده ،سازمان بهزیستی برنامه های کاهش آسیب را به منظور کاهش عوارض مصرف مواد و پیشگیری از ایدز و بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت اجرا می کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
286 کلیک ها  سه شنبه, 03 اسفند 1400 14:17
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا