• مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران

دریافت کالا کارت برای راه اندازی کسب و کار /فعالیت بیش از ۵۳۰ شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور

دریافت کالا کارت برای راه اندازی کسب و کار /فعالیت بیش از ۵۳۰ شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور
   
دریافت کالا کارت برای راه اندازی کسب و کار /فعالیت بیش از ۵۳۰ شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور |||| ||||

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس  گفت :بانک مهر ایران در چارچوب طرح کالا کارت، یک کارت اعتباری تا 50 میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و با دریافت این کارت تاکنون بیش از ۲۷هزار نفر کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند.

به گزارش راستین آنلاین مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز شنبه 20آذر ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت سالروز آغاز به کار این بانک در 22آذر 1386گفت : در حال حاضر با بیش از 530 شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان هستیم.

 
 بهزاد شمس الدینی در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه بانک مهر ایران با تأكيد بر الگوي بانكداري اسلامي در راستاي توانمندسازي و تقويت توان اقتصادي اقشار مختلف مردم جامعه و همچنين تلاش براي فقرزدايي و رفع محروميت هاي اقتصادي به ويژه در مناطق كمتر برخوردار فعاليت مي كند، افزود :
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است.
 
او همچنین در ادامه عنوان کرد : پرداخت وام‌های قرض الحسنه به 10.5 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول 14 سال فعالیت بوده است.
 
شمس الدینی با یاد آوری این مطلب که در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک مهر ایران برنامه هایی اجرایی کرده است ،اظهار کرد : اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار خود داشته است .
 
او در ادامه سخنان خود بابیان به اینکه این موارد نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد ، افزود : کارهای مختلفی در این حوزه انجام شده از جمله اتصال به سامانه ثبت احوال و احراز هویت بیومتریک، استفاده از پدهای امضای الکترونیکی و همچنین ارائه خدمات بانکداری نوین مانند افتتاح حساب و درخواست تسهیلات از طریق همراه بانک ، احراز هویت غیرحضوری سجام در کنار سایر خدمات همراه‌بانک و اینترنت‌بانک فراهم شده است که با این اقدامات همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیرحضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است.
 
توانمندسازی مددجویان
 
شمس الدینی با یاد آوری این مطلب که در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد ، عنوان کرد: این بانک به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است. 
 
همچنین در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده که برخی از آن‌ها به این ترتیب است:
435هزار فقره تسهیلات به ارزش 40هزار و 285 ميليارد ریال به مددجویان کمیته امداد، 129هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به ارزش بيش از 22هزار ميليارد ريال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار
11هزار فقره تسهيلات به ارزش 2.520 ميليارد ريال به افراد تحت پوشش بهزیستی
افزون بر این، اعطای 1400 ميليارد ريال تسهيلات به 50هزار زن سرپرست خانوار در همكاري با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري نیز صورت گرفته است.
 
اشتغال‌زایی و کارآفرینی
 
او افزود : بانک مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد. برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است. 
 
همچنین اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی صورت گرفته و تا کنون نزدیک به 2.900 فقره تسهیلات به ارزش 1.035 میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت شده است.
 
حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت تسهیلات به آن توجه داشته است.
 
 
رئیس بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد : بانک مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا 50 میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
گفتنی است این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد. 

همچنین با دریافت این کارت تاکنون بی شمار ۲۷هزار نفر کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند .

 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
538 کلیک ها  دوشنبه, 06 دی 1400 16:38
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا