• مطبوعات فارس در آیین روز خبرنگار مطرح کرد

نماینده روزنامه نگاران برای صلح و آشتی ملت ها تلاش کنند

نماینده  روزنامه نگاران برای صلح و آشتی ملت ها تلاش کنند
   
نماینده  روزنامه نگاران برای صلح و آشتی ملت ها تلاش کنند |||| ||||

سعیدرضا امیرآبادی در آیین روز خبرنگار که به همت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی روزنامه نگاران رساندن مطالبات مردمی به گوش حاکمیت است.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:وی با مطرح کردن این موضوع که روند روزنامه نگاری با گذر زمان در مسیر پیشرفت و تکامل نبوده است، بیان داشت: در گذشته روزنامه خواندن به عنوان یک هنجار مثبت اجتماعی نشانه ای از فرهیختگی بود و جامعه برای آگاهی و دانایی به سراغ جراید می آمد. اما با گذشت زمان، بسیاری از روزنامه ها از مردم دل کندند و به بلندگوی تبلیغاتی یک سویه بدل شدند.

اینجا بود که ایام خاکستری روزنامه از راه رسید و روزنامه نگار خود را تنهاتر از همیشه دید.


او رسالت روزنامه نگاران را ایستادن در سمت مردم دانست و با نگاهی انتقادی افزود: شاید مطالب ما نتوانست آنچنان که شایسته بود سرنوشت غم انگیز کودکان خیابان و معتادان متجاهر را عوض کند و با نگاهی عمیق به حل مشکلات کارتن خواب ها و گورخواب ها بپردازد.


امیرآبادی پیرامون اهمیت کار رسانه ای در حوزه فرهنگ گفت: آیا روزنامه نگاران در پایتخت فرهنگی شکواییه ای علیه تعطیلی سینماهای نوستالژی شهر تنظیم کردند و نظرات مردم کوچه و بازار را پیرامون کنسرت ها جویا شدند؟


این فعال مطبوعات فارس با طرح پرسشی افزود: آیا روزنامه نگاران آن چنان که شایسته بود پیرامون مؤسسه های مالی غیر مجاز به ریشه یابی پرداختند و درباره سرنوشت غم انگیز بورس چه کردند.
او در ادامه افزود: روزنامه نگاران معاصر برای آن که در پیشگاه مردم سربلند باشند باید از بیان وعده های بی پایان اندکی دل بکنند و به میان مردم بیایند. روزنامه نگارانی که می توانند خوب ببینند، خوب بنویسند و خوب تحلیل کنند باید سمت مردم بایستیم.
امیرآبادی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: برای آنکه آیندگان از ما به نیکی یاد کنند بیایید از صلح بنویسیم، از آشتی و از تعامل با ملت های خوب جهان. شاید که در پیشگاه ملت بزرگ و مظلوم ایران و پروردگار یکتا سربلند شویم.

انتهای پیام /  108
66 کلیک ها  دوشنبه, 22 مرداد 1403 07:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا