ارزش های پنهان در مولدسازی زیرساخت های شبکه تعاون روستایی

  مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بهینه سازی فرآینده و مولدسازی زیرساخت های شبکه تعاون روستایی گام موثری در توسعه روستایی است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :سید کاظم موسوی در جلسه ای که به همراه احمدی زاده معاون اداری و مالی، امین پور رئیس و نبی پور کارشناس طرح و برنامه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با حضور افشاری رئیس گروه اعتبارات در محل جلسات برنامه و بودجه داشت، گفت: با توجه به تاکید دولت محترم بر پایداری تولید و اهمیت زیرساخت ها و تاسیسات ذخیره سازی محصولات کشاورزی در حفظ حلقه های پسین و پیشین زنجیره های تولید بخش کشاورزی و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تعاونی روستایی از سال 1401 در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان فارس در راستای تحقق ۲۵ درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد باتوجه به پتانسیل 500 هزار تنی ظرفیت انبارها عملیات اجرایی تعمیر و بازسازی 43 پروژه در سطح 29 شهرستان را پس از گذشت 2 دهه آغاز کرده که در این روند 30 هزار متر مربع آن به چرخه فعالیت بازگشته است.

موسوی خاطرنشان کرد: این سازمان به دنبال مولدسازی و بهبود ارائه خدمات خود تعداد 77 مرکز خرید و تاسیسات را نیز به در برنامه بهینه سازی و مولد سازی در سال 1402 قرار داده است تا با ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری و بسته بندی، توسعه سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی فرصتی برای توسعه بخش کشاورزی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان و فرصت ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس با ایجاد بارانداز و پایانه های صادراتی ،نگهداری، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و استاندارسازی و تجهیز تاسیسات موجود می توان با کاهش هزینه و کوتاه کردن دست واسطه ها گامی موثر در بهبود اقتصاد روستایی، تنظیم بازار، تامین امنیت غذایی در روستاها و نقاط دوردست و کمتر توسعه یافته استان برداشت.

 

انتهای پیام /  108
207 کلیک ها  یکشنبه, 08 مرداد 1402 07:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا