شمار محکومان نجات یافته از قصاص در فارس به ۴۳ نفر رسید

حجت الاسلام موسوی گفت: با مصالحه سه پرونده قصاص دیگر در فارس، شمار محکومان نجات یافته از قصاص در استان به ۴۳ نفر رسید.

 

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین:حجت الاسلام سید کاظم موسوی، امروز دوشنبه (28 آذر) از مختومه شدن سه پرونده قصاص با انجام مصالحه خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با مصالحه سه پرونده قصاص دیگر در فارس، شمار محکومان نجات یافته از قصاص در استان از ابتدای سال تاکنون به 43 نفر رسید.


رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: این سه پرونده در شهرستان های شیراز، مرودشت و قیروکارزین و با همت اعضای شوراهای حل اختلاف به رضایت منتهی شده اند.


وی با تقدیر از جدیت اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس در به مصالحه رساندن پرونده های مهم اظهار کرد: از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه ویژه سازش پرونده های قصاص با هدف اجرای منویات رئیس قوه قضائیه، شاهد سرعت یافتن روند مصالحه پرونده های قصاص در استان بوده ایم.


رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام رشد 15 درصدی پرونده های منجر به مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هم بیان کرد: با تدوین برنامه های اجرایی در شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف زمینه رشد 32 درصدی مختومه پرونده های ماده هشت شوراهای حل اختلاف استان فراهم شده است .


وی با اشاره به افزایش 53 درصدی ورودی پرونده ها با شوراهای استان هم گفت: این رشد نشانه اعتماد مراجعان به عملکرد شوراهاست و با وجود افزایش پرونده های وارده به شوراها و ثابت ماندن نیروی انسانی در این مجموعه، میزان رسیدگی و مصالحه پرونده ها با رشد مناسبی همراه بوده است که نشان دهنده همت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس است.


حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال جاری ایجاد مصالحه پرونده های مهم و اختلافات طایفه ای و پرونده های قصاص استان فارس در اولویت قرار گرفته است تا شاهد کسب موفقیت های سال های قبل باشیم.

انتهای پیام /  108
113 کلیک ها  سه شنبه, 29 آذر 1401 16:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا