گستردگی موضوعات امر به معروف در جامعه تشریح شود

  رئیس کل دادگستری فارس خواستار تشریح گستردگی و تنوع موضوعات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: پرونده‌های زیادی در خصوص امر به معروف در مباحث اداری داریم که به نتیجه رسیده‌اند و باید این‌ها تبیین شوند.

 جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، ۷ آبان در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست با بیان اینکه مسئله امر به معروف نباید به یک موضوع خاص خلاصه شود، گفت: موضوعات متنوع و گسترده‌ای زیرمجموعه مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه تشریح شود تا زمانی که می‌گوییم امر به معروف، ذهن جامعه تنها به سمت عفاف و حجاب نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی افزود: یکی از اقدامات خوبی که در استان فارس انجام شده، امر به معروف ادارات است. پرونده‌هایی هم در این زمینه ایجاد شده و دادگاه هم برخوردهای جدی انجام داده است. برخوردهایی که احکامی نظیر ۱۰ سال حبس هم درآن صادر شده است. قطعاً اگر مردم این موارد را ببینند که در مسئله امر به معروف و نهی از منکر سراغ فسادهای مختلف می‌رویم، همگان به این مسئله مهم توجه می‌کنند اما اگر توجهات را فقط منحصر به یکسری موضوعاتی کنیم که خیلی مورد توجه و اقبال نباشد، دلسردی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف باید بتواند بودجه‌های خوبی را دریافت کند، از آمادگی کامل دادگستری فارس برای همکاری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر راهکار دهد که دادگستری چگونه می‌تواند کمک کند و ما با کمال میل ورود خواهیم کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه نباید در امر به معروف تنها بر روی مسئله حجاب تمرکز کرد، گفت: قانون حجاب در مجلس با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی نوشته شد.  اما اینکه چه زمانی تصویب و اصلاح شود، مشخص نیست.

علیرضا پاک فطرت با تأکید بر اینکه امر به معروف فقط به حجاب خلاصه نمی‌شود و امر به معروف یعنی نظارت مردم بر دولت، خواستار توجه دولت به مسائل و دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی مردم شد و گفت: ایرانیان از قدیم حجاب داشته‌اند و بیش از ۹۰ درصد محجبه بوده‌اند.

در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در ستاد نماز جمعه شیراز برگزار شد، امام جمعه شیراز، رئیس کل دادگستری فارس، چندتن از نمایندگان مجلس، برخی از مدیران دستگاه های دولتی استان و همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام /  108
85 کلیک ها  دوشنبه, 08 آبان 1402 07:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا