رأی صادره فساد مالی برخی مسئولان در شیراز غیر قطعی و قابل اعتراض است

  پس از برگزاری دادگاه نخستین رسیدگی به اتهامات فساد مالی تعدادی از مدیران شهری در دادگاه کیفری ۲ شیراز، دادگستری استان فارس طی بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر صدور رأی بدوی این پرونده از ابلاغ قانونی رأی صادره به اصحاب پرونده خبر داد و تأکید کرده است که این رأی غیر قطعی و قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر است.

راستین آنلاین :در بیانیه دادگستری استان فارس آمده است: پس از برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده فساد مالی ۳ تن از مسئولان شهری شیراز و کارکنان و سایر مرتبطین در پاسخ به برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی، مواردی متذکر می‌شود.

۱- پرونده مذکور طی یک فرایند قانونی دقیق از بدو تشکیل در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در دستور رسیدگی قرار گرفت و پس از تکمیل تحقیقات و همچنین صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ شیراز ارسال گردید.

۲- مطابق کیفرخواست صادره اتهامات تدلیس در معاملات دولتی، اخذ پورسانت، تحصیل مال از طریق نامشروع، غصب عنوان، جعل سند رسمی، صدور گزارش خلاف واقع، پرداخت رشوه، تبانی در معاملات یا مناقصه و مزایده‌ها و تضییع اموال و وجوه دولتی علیه ۱۳ تن مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

۳- در رسیدگی نخستین به پرونده مذکور در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز کلیه متهمین پرونده از حقوق قانونی خود مطلع و از حضور وکیل مدافع برخوردار بوده و کلیه مقررات آئین دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده رعایت شده است.

۴- در رأی صادره ۱۲ تن ضمن محکومیت، به مجازات‌های حبس تعزیری، شلاق، جزای نقدی، استرداد وجوه و انفصال موقت و دائمی از خدمات دولتی محکوم شده‌اند و یک نفر از افراد مطرح در این پرونده نیز از اتهامات وارده تبرئه شده است.

۵- رأی صادره از دادگاه کیفری ۲ شیراز ، بدوی و از زمان ابلاغ به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه‌های تجدید نظر استان فارس می‌باشد.

۶- با توجه به عدم قطعیت حکم صادره، انتشار اسامی و جزئیات رأی و میزان مجازات هر کدام از متهمین غیر قانونی بوده فلذا اشاره به اسامی افراد مطرح در پرونده و اشاره غیرموثق و غیر کارشناسی به جزئیات رأی صادره، تخطی از قانون و امری غیر متعارف است که ضمن آنکه مصداق نشر اکاذیب می‌باشد صرفاً باعث جوسازی دورغین و منحرف شدن افکار عمومی از واقعیت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام /  108
92 کلیک ها  دوشنبه, 06 آذر 1402 07:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا