نگرش جامعه به پدیده سالمندی نیازمند تغییر است

  محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس به همراه مديرکل ومعاونین بهزیستی فارس و اعضای شورای سالمندی استان از سرای سالمندان تحت نظارت بهزیستی بازدید کردند.

 
به گزارش راستین انلاین محبی پور در بازدید از سرای سالمندان تحت نظارت بهزیستی فارس گفت:اکنون با توجه به رشد روند پیری جمعیت نیاز به تغییر نگرش جامعه در موضوع سالمندی احساس می شود و باید بدانیم سالمندی نه تنها دوره رکود نیست بلکه می تواند فرصتی برای شکوفایی استعدادهاباشد.
محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس نیز در این بازدید و در جمع سالمندان گفت:
باید در خصوص نقش مثبت و پربرکت سالمندان به عنوان پدرومادربزرگ خانواده برنامه ریزی شود و به منظور ایجاد چرخه ی سالم طول عمر و افزایش امید به زندگی در سالمندان آموزش های لازم ارائه شود و این مهم باخودمراقبتی،انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام که باید از دوران میانسالی آغاز شود امکان پذیر خواهد بود تا در زمان سالمندی شاهد ارتقای سلامت افراد باشیم.
او در ادامه افزود در حال حاضر ۵۷۰ نفر سالمند در مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس نگهداری می شوند و علاوه بر ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان ،۷ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان هم در استان فعال هستند که خدمات و آموزش های مختلفی به سالمندان گرانقدر ارائه‌ می دهند.
هوشیار عنوان کرد:توجه به سلامت جسمی و روحی سالمندان موجب خواهد شد تا دوران سالمندی به فرصتی برای شکوفايي استعدادها تبدیل شود چراکه در دوران جوانی و میانسالی دغدغه های زندگی به خصوص رشد و به ثمر رساندن فرزندان گاها موجب می شود تا زمینه برای بروز و پرورش استعدادها و علایق افراد فراهم نباشد اما دوران سالمندی فرصت مغتنمی برای ادامه رشد فرد در جنبه های مختلف است.
مديرکل بهزیستی فارس بر نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان تاکید کرد و گفت باید سلامت جسمی و روحی ایشان حفظ شود و در زمینه تاب آوری و مشارکت گروهی و اجتماعی سالمندان برنامه ریزی گردد.
لازم به ذکر است معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و همراهان از نمایشگاه توانمندی های سالمندان که در سرای سالمندان برگزار گردید بازدید کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
318 کلیک ها  جمعه, 22 مهر 1401 10:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا