قانون فصل‌الخطاب اجرای طرح‌های توسعه روستایی است

قانون فصل‌الخطاب اجرای طرح‌های توسعه روستایی است
   
قانون فصل‌الخطاب اجرای طرح‌های توسعه روستایی است |||| ||||

مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد: قانون، ابزار دفاع از حقوق عمومی و فصل‌الخطاب اجرای طرح‌های توسعه روستایی است.

 
به گزارش راستین آنلاین عطاءالله زمانی دوشنبه ۵ اردیبهشت در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس ضمن قدردانی از همراهی و حمایت دستگاه قضایی از اجرای قانون در بازنگری طرح‌های هادی و توسعه روستایی، فارس را استان شاخص در توسعه روستایی و محرومیت زدایی دانست.
 
او گفت: اجرای طرح‌های توسعه در بسیاری از روستاها و در حاشیه شهرهای بزرگ و کلان شهر شیراز عاملی برای کاهش بزه و کاهش پرونده‌های قضایی است.
 
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن فارس، اجرای طرح‌های توسعه‌ای عاملی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی است و ایجاد اشتغال و کار آفرینی می‌تواند در کاهش پرونده‌های قضایی موثر باشد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن فارس، همراهی و حمایت دستگاه قضایی در اجرای قانون را عاملی برای دلگرمی خدمتگزاران به مردم در روستاها و مناطق کم برخوردار دانست و گفت: هر جا حضور قضایی و همراهی دستگاههای انتظامی در کنار بنیاد مسکن و مسئولان توسعه روستایی پر رنگ بوده است و قانون به عنوان فصل الخطاب در حفظ حریم روستاها و حفظ اراشی دولتی بهتر اجرا شده و حق عمومی دولت و حکومت از زیاده خواهان و متجاوزان گرفته شده است .
 
زمانی در ادامه برخی از شاخص‌های توسعه و محرومیت زدایی در فارس را برشمرد و با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحدهای مسکن محرومین در شهرهای مختلف فارس ساخته شده است، اظهار کرد: امسال نیز ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومین در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و ... فعال شده است.
 
او با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده، عنوان کرد: باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی است که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهرهای کوچک است.
 
زمانی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است اما به شکل قانونمندتر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.
 
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس نیز بر لزوم آمادگی دستگاه قضایی برای همراهی با مجموعه بنیاد مسکن و متولیان توسعه روستایی در حفظ حریم روستاها و کوتاه کردن دست متجاوزان به اراضی ملی تاکید کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
652 کلیک ها  دوشنبه, 05 ارديبهشت 1401 13:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا