اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر فارس

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر فارس
   
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر فارس |||| ||||

  مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر این استان خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در ۲۶ شهر لارستان و ۸۴ شهر سایر نقاط استان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از بنیاد مسکن : سیدعلیرضا حمیدی امروز، ۶ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از پروژه ۳ هزار و ۱۵۲ واحدی اکباتان نهضت ملی مسکن شهر صدرا که با حضور رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن ایران، انجام شد،  گزارشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس ارائه داد و گفت: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس اجرایی شده است، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی با تصریح اینکه ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: ۳۷ هزار و ۱۵۸ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۶۵ هزار و ۵۶۲ متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.

حمیدی ادامه داد: برای ۲۰ هزار و ۵۶۶ متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، ۷ هزار و ۳۱۵ متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزییات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند، ۱۵۲ متقاضی طرح را به پایان رسانده‌اند، ۴۴۱  واحد در مرحله نازک کاری است، ۳ هزار و ۱۴۲ واحد در مرحله سفت کاری و اجرای سقف و ۷ هزار و ۷۷۳ واحد در مرحله اسکلت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مسکن ایران با بیان اینکه تأثیر حوزه مسکن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است، افزود:‌ صنعت تولید مسکن علاوه بر تاثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است چرا که چون موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می‌کند.

محمد سعیدی کیا تصریح کرد: بخش مسکن با ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال‌آفرینی در بخش ساختمان و بخش‌های وابسته از طریق تاثیر بر مخارج مصرفی، سرمایه‌گذاری و تغییرات در تولید ناخالص داخلی، نوسانات اقتصادی را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین تاثیرات ناشی از آن نیز محدود به بخش مسکن نیست.

انتهای پیام /  108
107 کلیک ها  شنبه, 06 آبان 1402 13:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا