برگزاری کارگروه‌های مشترک اوقاف و منابع طبیعی فارس تداوم می یابد

برگزاری کارگروه‌های مشترک اوقاف و منابع طبیعی فارس تداوم می یابد
   
برگزاری کارگروه‌های مشترک اوقاف و منابع طبیعی فارس تداوم می یابد |||| ||||

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه برگزاری کارگروه مشترک استانی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: کارگروه‌های مشترک دو دستگاه اوقاف و منابع طبیعی تداوم می یابد و با جدیت دنبال می شود.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در حاشیه برگزاری کارگروه مشترک استانی ادارات اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این کارگروه های به دنبال توافقنامه مشترک بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف تشکیل می شود و هدف از آن تعیین تکلیف اراضی اختلافی در حوزه اوقاف و منابع طبیعی است و قطعاً خروجی آن منجر به تسهیل در امور ارباب رجوع خواهد شد.
وی افزود: این کارگروه‌های مشترک همچنان تداوم خواهد داشت و با جدیت دنبال می‌شود تا هیچگونه اراضی اختلافی میان دو دستگاه وجود نداشته باشد و می بایست جلسات کاری هر دو هفته یکبار در مرکز استان تشکیل گردد.
حجت الاسلام موسوی در خصوص نحوه فعالیت این کارگروه ها گفت: روسای ادارات شهرستانی می بایست نسبت به بازدید میدانی از اراضی و بررسی های مقدماتی و بدوی و تشکیل جلسات در شهرستان بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دو سازمان اقدام کنند و سپس صورتجلسه اراضی مورد نظر را همراه با مستندات به کارگروه های استان ارسال کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان و مدیران دو دستگاه در کارگروه استانی نسبت به تعیین تکلیف اراضی اقدام گردد.
وی با اشاره به موفقیت‌های کارگروه استان فارس گفت: کار گروه شکل گرفته در استان فارس از چند سال گذشته تاکنون همواره یک کارگروه موفق و الگو در سایر استان های کشور مطرح شده است به نحوی که طی سال‌های گذشته توانسته است بیش از 60 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف دو سازمان را در استان فارس بررسی و تعیین تکلیف و رفع اختلاف کند.
  صمد نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این کارگروه گفت: تاکنون حجم قابل توجهی از اراضی در کارگروه های مشترک استانی بررسی و تعیین تکلیف شده است و از این لحاظ نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.
مدیرکل منابع طبیعی فارس افزود: هر دو سازمان اوقاف و منابع‌طبیعی در راستای شرع مقدس فعالیت می کنند و تعیین تکلیف و رفع اختلاف اراضی در قالب کارگروه‌ها یک اقدام اساسی و به لحاظ حقوقی کاملا محکم و قانونی است ضمن آنکه این اقدام طبیعتاً باعث میشود دست سودجویان از املاک وقفی و همچنین انفال در کشور کوتاه گردد.
لازم به ذکر است در این کارگروه اراضی پلاک های شمس آباد سفلی متعلق به شهرستان جهرم، خاتونک متعلق به شهرستان شیراز و همچنین تعدادی از پلاکهای مربوط به شهرستان فراشبند شامل اراضی بقاع متبرکه سید محمد(ع)، امامزاده پیرغیب(ع)، امام زاده طیب(ع) و بقعه متبرکه سیدزبیر(ع) با حضور مدیران کل، معاونین و کارشناسان ادارات کل اوقاف و منابع طبیعی فارس بررسی شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
223 کلیک ها  شنبه, 09 بهمن 1400 11:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا