تفاهم نامه تاسيس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس امضا شد

تفاهم نامه تاسيس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس امضا شد
   
تفاهم نامه تاسيس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس امضا شد |||| ||||

تفاهم نامه چهارجانبه ای به منظور تاسيس، راه‌اندازي و راهبري" پارک علم و فناوری کشاورزی"   بين وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استانداری، پارک علم و فناوری و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منعقد شد. 

به گزارش راستین آنلاین سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه مذکور با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این سازمان افزایش ضریب نفوذ علم و دانش در حوزه کشاورزی است، گفت: قرارگرفتن در محیط های علمی باعث خرسندی است چرا که دستیابی به مدیریت های مطلوب و مناسب‌تر در سطح فعالیت‌های تولیدی از رهگذر علم و دانش محقق می شود.
مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان فارس پتانسیل ها و قابلیت‌های مطلوبی دارد، تصریح کرد: رتبه اول محصولات باغی، رتبه دوم تولیدات زراعی و رتبه چهارم تولیدات دامی در کشور و در مجموع رتبه دوم تامین امنیت غذایی، متعلق به استان فارس است.
وی به تنگناهای بخش کشاورزی از جمله تغییرات اقلیمی نیز گریزی زد و افزود: ضریب نفوذ فناوری در بخش کشاورزی ایران حدود ۶ درصد می باشد که در مقایسه با کشورهای پیشرفته در کشاورزی این ضریب پایین است.
دهقان پور با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری ودستیابی به کشاورزی پایدار، از رهگذر کشاورزی دانش بنیان امکان پذیر است، اظهار کرد: بر همین اساس باید از تجارب و درس آموخته ها استفاده کنیم و یکی از این بسترها پارک علم و فناوری است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تشکیل اتاق فکر در این سازمان در مدت کوتاه پذیرش مسئولیت خود سخن گفت و افزود: ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از برنامه های پیش رو است چرا که تحول در بخش کشاورزی با توسعه افقی امکان پذیر نیست این امر با توسعه عمودی از رهگذر علمی کردن بخش کشاورزی باید دنبال شود.
 
تفاهم نامه تاسيس پارک علم و فناوری کشاورزی در فارس، در راستای اهداف و سياست‌هاي دولت مردمی در جهت دهي سرمايه هاي اجتماعي به سوي كسب و كارهاي دانش‌بنيان و نيز به منظور گسترش زيرساخت‌هاي توسعه فناوري و حمايت از فعاليت‌هاي دانش‌بنيان و توسعه ساختارها و زيربناهاي لازم براي رشد فعاليت‌هاي دانايي محور بخش كشاورزي منعقد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
443 کلیک ها  پنج شنبه, 30 دی 1400 09:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا