گندم خریداری شده در فارس از مرز یک میلیون تن گذشت

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از اتمام برداشت گندم در این استان خبر داد و گفت: پس از ۱۳ سال میزان گندم خریداری شده از کشاورزان این استان از مرز یک میلیون تن فرا تر رفت که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری دارد. 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :مجتبی دهقان‌پور دوشنبه ۶ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان فارس با برداشت گندم از سطح ۳۹۹ هزار هکتار از مزارع این استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون از ۱۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران فارس ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد و امید است تا پایان شهریور ماه پرداخت مطالبات گندم کارات به صورت کامل انجام شود.

او خاطرنشان کرد: پرداخت وجوه گندم بر اساس اولویت ثبت اطلاعات گندم کاران در سامانه، توسط بانک کشاورزی تامین اعتبار و پرداخت می‌شود.

دهقان‌پور با بیان اینکه عملیات برداشت گندم در استان فارس با استفاده از حدود ۱۱۰۰ دستگاه کمباین سبک و سنگین انجام شده است، عنوان کرد: تعداد ۱۰۷ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری خرید گندم را در استان پهناور فارس بر عهده داشته‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه گندم محصولی راهبردی است و بهبود عملکرد تولیدی مزارع غلات به طور جدی دنبال می‌شود، اضافه کرد: در سال زراعی جاری شاهد گسترش استفاده از کودهای پایه در مزارع گندم بودیم به نحوی که وزن هزار دانه گندم افزایش یافت و از افزایش تولید برخوردار شدیم.

انتهای پیام /  108
222 کلیک ها  سه شنبه, 07 شهریور 1402 08:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا