ضرورت افزایش بهره وری در تولید

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر ضرورت افزایش بهره وری در تولید نیز تاکید کرد و افزود: باید از محل افزایش بهره وری بتوانیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و ارزش افزوده برای محصولات خلق کنیم، یکی از مواردی که می‌تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد استفاده…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :مجتبی دهقان پور در در حاشیه نشست بررسی مشکلات کارخانجات فرآورده‌های لبنی این استان با بیان اینکه طراحی برنامه‌های توسعه ای، اجرای این برنامه‌ها و حتی ارزشیابی از آن با کنشگری فعالین بخش‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف امکان‌پذیر است، افزود: زمانی برنامه‌ها می تواند موفقیت آمیز باشد که مشارکت تمامی ذی نفعان و ذی ربطان موضوع را داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل رویکرد مذکور در نشست با فعالان حوزه‌ی صنایع لبنی سعی شد که مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف بررسی شود، تصریح کرد: یکی از این حوزه‌ها که می‌ تواند مورد توجه باشد و مسائل و مشکلات آن احصا خواهد شد بحث صادرات، تعرفه‌های صادراتی و مکانیسم ‌های صادراتی محصولات لبنی خواهد بود.

به گفته وی؛ یکی دیگر از موضوعاتی که مد نظر خواهد بود مجموعه خدمات زیربنایی است که توسط دولت و حاکمیت به واحدهای صنایع لبنی ارائه می شود و خلا‌هایی که در این حوزه وجود دارد احصا خواهد شد. یکی از دغدغه‌ های اصلی فعالین این بخش استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های خدمات رسان است.

او با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان همچون ادارات برق، گاز و آب هستند که می توانند کمک کنند به واحد های صنایع لبنی، اظهار کرد: در حوزه‌ی تقنینی براساس تعرفه‌هایی که مشخص می شود می توان برای صنایع لبنی مشوق هایی در نظر گرفت تا قسمتی از هزینه‌های تمام شده تغییر پیدا کند.

وی می افزاید: می توان برای صنایع لبنی که سعی می‌کنند یک ذخیره‌ی انرژی را در تولیدات شان داشته باشند یک سری سیاست‌های تشویقی در حوزه تعرفه های دستگاه های خدمات رسان تعیین کرد.

دهقان پور با بیان اینکه یکی دیگر از مقولاتی که از این نشست احصا شده موضوعاتی است که در راستای تسهیل فضای کسب و کار می‌توانیم از آن بهره مند شویم، عنوان کرد: واقعیت این است که در فرایند اجرای صدور مجوزها، پروانه‌های بهره‌برداری و فعالیت‌هایی که انجام می شود یک سری محدودیت‌هایی وجود دارد که بهترین افرادی که می‌توانند به ما کمک کنند تا بازدارندگی ها را کم کنیم خود فعالین بخش هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه به اتفاق‌ آرا مقوله‌ی تسهیلات یکی دیگر از موضوعاتی است که خیلی مهم و دغدغه‌ اصلی فعالین صنایع لبنی است، گفت: اعطای تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت یکی از مواردی است که می تواند به توسعه این بخش کمک کند، امروزه با محدودیت‌هایی در ارایه‌ی تسهیلات مواجه هستیم، لذا بایستی به دنبال یک سری گزیدارهایی برویم که تامین منابع مالی برای این بخش را به دنبال داشته باشد.

به گفته او؛ تنوع بخشی به منابع مالی که در قالب تسهیلاتی که از آن استفاده می‌کنیم یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و می توان با مشارکت خود این مدیران واحدهای تولیدی، راه‌های تنوع‌بخشی به منابع مالی را مشخص کرد.

وی بر ضرورت افزایش بهره وری در تولید نیز تاکید کرد و افزود: باید از محل افزایش بهره وری بتوانیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و ارزش افزوده برای محصولات خلق کنیم، یکی از مواردی که می‌تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد استفاده از فناوری‌های به روز و جدیدی است که می‌تواند به ما کمک کند که بهره‌وری در واحدهای تولیدی را بالا ببریم.

دهقان پور تاکید کرد: تشریک مساعی و تسهیم تجارب موفقی که واحدهای صنایع لبنی با همدیگر دارند و حتی استفاده از تجربیات موفقی که در سایر نقاط دنیا در زمینه افزایش بهره‌وری تولید وجود دارد، می‌تواند کمک کند به این قضیه و ما امیدوار هستیم با بررسی همه‌ی این ابعاد و جمع‌بندی آنها و ارایه‌ به مراجع ذی‌ربط کمک کنیم که قسمتی از مشکلات این بخش رفع شود.

انتهای پیام /  108
135 کلیک ها  سه شنبه, 06 تیر 1402 07:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا