از خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان تا صادرات گیاهان

از خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان تا صادرات گیاهان
   
از خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان تا صادرات گیاهان |||| ||||

اخبار جهاد کشاورزی استان فارس را با ما دنبال کنید 

به گزارش راستین آنلاین مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان اعلام کرد که بارش‌های هفته گذشته حدود ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی در این شهرستان خسارت وارد کرده است.

 

عباس احمدی سه‌شنبه بیست و یکم دی با بیان اینکه خسارت‌های بارندگی هفته گذشته منجر به از بین رفتن 10 تا 90 درصد زراعت‌های مختلف شده است، به خبرنگاران گفت: در پی بارندگی‌ها و جاری شدن سیل به زیر بخش‌های زراعت، دام و طیور، آبزیان، زنبورعسل، چاه‌های کشاورزی و جاده بین مزارع خسارت وارد شده اس

 

احمدی عنوان کرد: به دنبال بروز این خسارت‌ها مسئولین کشوری و استانی در حمایت و پشتیبانی برای جبران خسارات ناشی از سیل در منطقه حضور پیدا کرده و مناطق مختلف شهرستان را مورد بازدید قرار دادن

 

او با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارت خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان به منظور ارزیابی هرچه سریعتر این خسارات انجام شده است و بازدیدهای میدانی ارزیابی خسارت توسط نمایندگان صندوق بیمه با همراهی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان روزانه در بخشهای مختلف شهرستان در حال انجام اس

 

 هفته گذشته و متعاقب بروز سیلاب، وزیر کشور، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مناطق سیل زده شهرستان بازدید کردند.

۱۴۰ گونه گیاه آپارتمانی از مرودشت صادر می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید افزون بر ۱۴۰ گونه مختلف گیاه آپارتمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: گل های تولیدی مسقیما به کشور بحرین صادر می شود.

 

 کاووس همتی اظهار کرد: گل های تولیدی شامل انواع فیکوس، زامفولیا، پتوس، کاکتوس، افوربیا، دیفن باخیا، اگلونما، شامادرما، شفلرا و غیره هست که در یک فضای سه هزار متری تولید می شود.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این تولید کننده در حال توسعه گلخانه به یک هکتار و افزایش گونه های گیاهی در این گلخانه است.

 

همتی بیان کرد: در شرایط کنونی در این گلخانه ۹ نفر به صورت مستقیم و ده نفر به صورت غیر مستقیم در این گلخانه مشغول فعالیت هستند.

 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه تکثیر و پرورش گل های آپارتمانی به وسیله بذر و قلمه صورت می گیرد، اضافه کرد: بذرهای به کار رفته مستقیما و بدون واسطه از کشور هلند وارد می شود.

 

همتی ابراز کرد: گل های تولیدی علاوه بر صادرات به کشور بحرین، به شمال کشور، تهران و اصفهان نیز ارسال می شود.

 

 او با اشاره به اینکه این گلخانه متعلق به آقای سید مرتضی نجات و حمید باقری است و در روستای رشمیجان از توابع شهرستان مرودشت فعالیت می کند یادآور شد: این تولید کنندگان بیش از ۱۵ سال سابقه تولید گل و گیاه دارند.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی سپاه و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: با حضور جواد میرزاپور، مسئول بسیج سازندگی و به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در توسعه بخش کشاورزی، تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی سپاه ناحیه نی‌ریز و این مدیریت منعقدشد.

علیرضا بصیری تصریح‌کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها در اجرای فعالیت های آموزشی و ترویجی به منظور افزایش تولید، توسعه فرهنگ کار و تلاش در بین آحاد مردم روستایی و بسیجیان، جلوگیری از مهاجرت، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی، فراهم نمودن شرایط، برای توسعه فضای کسب و کار و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و محرومیت زدایی در حوزه ماموریت های طرفین است که این امر با برنامه ریزی جامع تحقیقاتی و ترویجی، اجرای طرح های توسعه ای با مشارکت مردم، برنامه ریزی آموزشی برای توانمندسازی بهره‌برداران، توسعه صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی و صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری و اجرایی نمودن طرح ها و پروژه های بخش کشاورزی در قالب طرح هجرت، میسر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری طرفین و مساعدت بنیادبرکت، سبب بهبود در خدمات‌رسانی به ذینفعان و ایجاد اشتغال زایی شود.

در این نشست همچنین مسلم جعفری، معاون مرکز تحقیقات کشاورزی استهبان و محمدحسین شاهسونی، تسهیلگر بنیاد برکت نی‌ریز نیز حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
491 کلیک ها  سه شنبه, 21 دی 1400 11:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا