خبرنگاران بال پروازی برای خدمت به محرومین /فارس رتبه برتر در کمک های مردمی

خبرنگاران بال پروازی  برای خدمت به  محرومین /فارس رتبه برتر در کمک های مردمی
   
خبرنگاران بال پروازی  برای خدمت به  محرومین /فارس رتبه برتر در کمک های مردمی |||| ||||

مدیر کل کمیته امداد فارس امروز دوشنبه ۸شهریور‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه می تواند در ترویج فرهنگ خیر و احسان مفید باشد گفت :رسانه به معنای واقعی یک بال پرواز برای خدمت به محرومین است .

 
 
 
به گزارش راستین آنلاین محمد بذرافشان با بیان اینکه وضع نیازمندان امروز خوب نیست، اضافه کرد: شرایط اقتصادی امروز موجب شده تا حال روحی نیازمندان و محرومین خوب نباشد، اما کارها و خدماتی که در راستای رفع مشکلات خانواده ها صورت می گیرد می تواند مرحمی برای آنان باشد.
 
مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به ارائه گزارشی از کمیته امداد در سال 99 و سال 1400 عنوان کرد: در سال گذشته با همه مشکلاتی که نه فقط برای کمیته امداد و مردم به دلیل کرونا رقم خورد و مشکلات اقتصادی که شاهد آن بودیم، مردم فارس ما را تنها نگذاشته اند .
 
او همچنین بیان کرد :مشارکت های مردمی مردم فارس چه در بحث صدقات، اکرام و ایتام و زکات کمک های مطلوبی را انجام دادند ، که موجب شد استان جزو استان های برتر در حوزه مردمی قرار گیرد .
 
بذرافشان خاطرنشان کرد: معتقد هستیم بزرگترین سرمایه در کمیته امداد اعتماد مردم است، اگر این اعتماد را داشته باشیم می توانیم حرکات خود را عمیق تری را انجام دهیم.
 
او در ادامه گفت : بیش از 25 هزار فعالیت عمرانی در سال 99 اعم از ساخت، احداث و خرید واحد های مسکونی و ساخت سرویس های بهداشتی و حمام، گاز رسانی و گازکشی به ساختمان هایی که علمک گاز آمده بود اما توان گازکشی نداشتند را انجام دادیم.
 
بذرافشان گفت: در سال های با شرایط خوب فعالیت عمرانی حدود 5 هزار تا بود اما در سال گذشته 25 هزار فعالیت عمرانی داشتیم، که 2 هزار و 676 گاز رسانی صورت گرفت، از همراهی، گروه های جهادی، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران و خیرین تشکر و قدردانی می کنیم، اگر به مشکلات افزایش قیمت برنمی خوردیم تا قبل از سال 1400 بسیاری از واحد های ساختمانی افتتاح می شد، پیش بینی می شود در سال جاری 2 هزار و 600 واحد را افتتاح کنیم.
 
وی بیان کرد: در کنار انجام خدماتی که ارائه شد بنا است از ظرفیت سپاه فجر، بنیاد مسکن، کمیته امداد ویژه مدد جویان 3 هزار و 208 واحد ساخته شود، که بخشی از در سال و 1400و 401 افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد فارس به فعالیت های حوزه اشتغال اشاره و عنوان کرد: در شش ماه اول و نه ماهه رتبه نخست کشور را داشته ایم، در سال 99 فارس جزو استان برتر در کشور شناخته شد، بیش از 18 هزار فرصت شغلی در سال 99 شکل گرفت، فرصت شغلی به این معنا که درآمد داشته باشیم، در سال 1400 از هشت هزار میلیارد تبصره 16 ویژه مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی به انضمام صندوق ولایت 826 میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال را داشته ایم.
 
وی تصریح کرد: در بخش پهباد های غیر نظامی رتبه نخست را داریم، همچنین در بخش گلخانه ای بیش از 30 هزار متر مربع اجرای این طرح را داشته ایم.
 
بذرافشان به ارائه خدمات در بخش ازدواج نیز اشاره کرد و بیان داشت: در سال 99 بیش از 6 هزار و 200 جهیزیه اهدا کرده ایم، اگر خیرین به ما کمک نمی کردند نمی توانیم این فعالیت ها را نداشته باشیم، امسال 2 هزار و 691 سری جهیزیه توزیع شد و بیش از هزار سری دیگر پس از محرم و صفر نیز توزیع خواهد شد.
 
او در پایان نیز اظهار کرد: امسال در آستانه بازگشایی مدارس اگر به صورت آنلاین باشد مانند سال گذشته نیز در توزیع تب لبت کمک خواهیم کرد، همچنین در حوزه صدقات در سال 1400 در 5 ماهه قریب 10 میلیارد تومان مردم فارس صدقه داده اند، در بحث زکات 57 میلیارد تومان در این 5 ماهه مردم کمک کردند که در مجموعه استان فارس پنج دوره متوالی در رتبه نخست قرار گرفته اند، همچنین قریب به 60 میلیارد تومان در بخش ایتام کمک کرده اند.
 
مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین عنوان کرد: امروز مردم فارس و خیرین هر شخصی که می خواهد کمک کند می تواند از طریق دستگاه های عابر بانک و اپلیکیشن ها مستقیما کمک های خود را واریز کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
226 کلیک ها  دوشنبه, 08 شهریور 1400 12:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا