رونمایی از کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی در بهزیستی فارس

رونمایی از کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی در بهزیستی فارس
   
رونمایی از کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی در بهزیستی فارس |||| ||||

مدیر کل بهزیستی فارس، از برپایی وبینار رونمایی از کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی در بهزیستی فارس با حضور مجازی ریاست حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، جانشین رئیس و مدیرکل حوزه ریاست بهزیستی کشور و مداحی بنیانگذار سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ، خبر داد. 

به گزارش راستین آنلاین سید محمد صادق 
کشفی نژاد با حضور مجازی در جمع خبرنگاران گفت:درخصوص كتاب ترياژ تلفنی روانشناختی از سال ٩٨ و بعد از بحران كرونا به اين نتيجه رسيده شد كه يكی از اصلی ترين وجوه خدمات مشاوره قطعاً مشاوره تلفنی خواهد بود و به دلايل مختلفی از جمله ضرورت و سهولت دسترسی، طی بررسی های مختلف نتیجه ای كه حاصل شد اين بود كه منبع علمی مشخصی عليرغم اهميت موضوعات روانشناختی برای اولويت بندی و نحوه مداخله تلفنی (ترياژ) نداريم در حالی كه در مسایل مرتبط با سلامت جسمی، ترياژ يا طراحی پلن، بعنوان اولويت مداخله وجود دارد.
او در ادامه با بیان این که این کتاب برای اولین بار در کشور نگاشته شده است، افزود:در اين كتاب سعي شد از منابع موجود كمك بگيريم و با تيم متشکل از اعضای علمی و اجرایی ( نيروهای دانشگاهی و مداخله گران در صف) كتابی تحت اين عنوان تدوین كنيم.سرفصل های این كتاب ابتدا به معرفی خدمات مشاوره تلفنی، انواع خطوط مشاوره، نحوه ی مديريت تماس ها، مراحل تماس ها، دسته بندی نوع تماس تلفنی از سطح فوری تا كمتر ضروری و دارای تاخير، دسته بندی بر اساس شدت اختلال يا مشكل، تشخيص های بالينی مهم، چيدمان برنامه درمانی جهت مداخله،ارجاع و...پرداخته‌ شده است.
مدیر کل بهزیستی فارس اظهار داشت در سال ۹۹ تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۰۴ تماس و در سه ماهه اول سال جاری تا کنون بیش از ۱۶ هزار تماس موفق با صدای مشاوره ۱۴۸۰ داشته‌ایم. 
کشفی نژاد خاطر نشان کرد:كتاب حاضر با همكاري خانه روانشناسان و مشاوران فارس تدوين شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
769 کلیک ها  یکشنبه, 24 مرداد 1400 11:51
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا