روحانیون باید از مواضع حکومت دفاع کنند

روحانیون باید از مواضع حکومت دفاع کنند
   
روحانیون باید از مواضع حکومت دفاع کنند |||| ||||

آیت الله «لطف الله دژکام»، در جلسه با اعضای هیئت مدیره کانون فرهنگی «رهپویان وصال شیراز» و حجت الاسلام «انجوی نژاد» با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: ارتباط روحانیت با مردم اهمیت فراوانی دارد و روحانیون باید از مواضع حکومت دفاع کنند و مردمی باشند که کار دشواری است.

 
به گزارش راستین آنلاین نماینده ولی فقیه در فارس افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی شب قبل از انتخابات به مردم سالاری دینی مورد نظر امام راحل اشاره فرمودند و اجرای مردم سالاری دینی هنر روحانیت است.
 
امام جمعه شیراز اضافه کرد: مردم سالاری دینی با مردم سالاری به سبک لیبرال دموکراسی فاصله دارد و در لیبرال دموکراسی حکومت به مردم می گوید هر کاری می خواهید کنید و غلط و درست در لیبرال دموکراسی معنی ندارد و خود انسان است که تصمیم می گیرد که چه درست و چه غلط است.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: ولی در دین غلط و درست، جدا می شود و حکم خدا را نمی توانیم نادیده بگیریم و باید مردم اینقدر خدا، دین، پیامبر، امام و روحانیت را بخواهند که پای آن بایستند، همچنان که در این 42 سال ایستاده اند.
 
وی ادامه داد: مردم خسته می شوند و فشار بر آنها وارد می شود و در این امتحانات برخی هم فاصله می گیرند و این بار بر روی دوش روحانیت است که همراه مردم باشند و آنها را مکررا به شریعت اسلامی فرا بخوانند.
 
امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروزه دشمن ما شبانه روز جوان ها و خانواده های ما را بمباران فکری می کنند و اوضاع سخت است و هدف این حمله نهاد روحانیت است چرا که نظام سازی بر اساس اسلام و مردم سالاری دینی موضوعی که باعث می شود در آینده اساس تفکر آنها زیر سئوال برود و مردم مجددا به نظام های دینی در سطح دنیا علاقمند شوند.
 
وی تصریح کرد: باید به سمت تبلیغ مبانی دینی و سیاسی و فرهنگی نظام خودمان برویم و سبک کار تبلیغی مهم است و باید به گونه ای باشد که موجب انسجام در نظام شود.
 
آیت الله دژکام تصریح کرد: باید همه اقوام از کرد و فارس و بلوچ در کنار هم به کارهای جهادی در زمینه تبلیغ مبانی دینی و سیاسی و فرهنگی نظام بپردازند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
650 کلیک ها  پنج شنبه, 21 مرداد 1400 09:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا