بیش از یکصد بقاع متبرکه میزبان هیات های مذهبی در فارس /اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی

بیش از یکصد بقاع متبرکه میزبان هیات های مذهبی در فارس /اجرای سوگواره بصیرت  عاشورایی
   
بیش از یکصد بقاع متبرکه میزبان هیات های مذهبی در فارس /اجرای سوگواره بصیرت  عاشورایی |||| ||||

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری سوگواره «بصیرت عاشورایی» که امروز دوشنبه ۱۸مرداد با حضور خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه سازمان اوقاف طرح سوگواری بشریت عاشورایی را در زمان محرم و صفر برگزار می کند، افزود :این طرح ویژه سوگواری در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

 
حجت الاسلام والمسلمین رحیم صفری گرایی با بیان اینکه امسال هم مانند پارسال عزاداری های محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می شود، عنوان کرد: 128 بقعه متبرکه در فارس میزبان هیات مذهبی هستند.
 
او با بیان اینکه مراسمات از امشب آغاز می‌شود ،تصریح کرد :هیات های مذهبی میزبان مراسم های ماه محرم اند.
 
 حجت الاسلام صفری ضمن اینکه برای مراسمات آماده سازی این اماکن را از یک هفته گذشته شروع کردیم ادامه داد :همچنین ضد عفونی کردن ، تعویض پرچم های بقاع متبرکه و امام زادگان را خواهیم داشت و از یک هفته پیش چینش دکور در دستور کار قرار داده ایم .
 
همچنین امروز پرچم گنبدهای حرم های مطهر امامزادگان (ع) تعویض می شود و به رنگ عزا و سیاه در می آید.
 
حجت الاسلام صفری گرایی با بیان این مطلب که بیش از 6 هزار نفر کادر اجرایی برگزاری مراسم در بقاع متبرکه و امامزادگان استان فعالیت دارند، اظهار کرد: 50 هیئت مذهبی که فضای عزاداری ندارند در فضای باز امامزادگان آماده می شوند و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) را در این ایام اقامه می کنند.
 
اوهمچنین از اعزام 150 مبلغ که از شهر قم به سراسر استان اعزام می کنیم و این عزیزان بومی استان هستند که در قم تحصیل می کنند ،خبر داد و گفت : قرار شده مبلغان به مناطق خودشان اعزام شوند و 150 نفر مبلغ بومی هم به سراسر فارس اعزام می شود.
 
صفری گرایی اضافه کرد : 20 بقعه متبرکه خیمه «شمیم حسینی» را از محل اجرای نیت واقفین در راستای حمایت از هیئت های مذهبی مورد حمایت قرار می دهند.
 
 او‌با بیان اینکه 25 هزار هیئت مذهبی در سطح کشور تحت پوشش قرار می گیرند، گفت : این رقم در فارس 2 هزار و 500 هئیت است و از امروز از ساعت هشت تا 12 و از ساعت 16 تا 20 در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) مستقر هستند تا هیئت های مذهبی برای دریافت کمک به این حرم مطهر مراجعه کنند و از این تعداد یک هزار و 300 مورد آن سهم شیراز است.
 
حجت الاسلام صفری گرایی با تاکید بر اینکه 67 کانال فضای مجازی برای عزاداری هیئت های مذهبی در فضای مجازی راه اندازی شده است، اضافه کرد: در 2 ماهه محرم و صفر 15 هزار بسته معیشتی توزیع خواهیم کرد.
 
او در پایان با اشاره به اینکه 34 بقعه شاخص فارس 34 زندانی جرائم غیرعمد را در ایام ماه محرم و صفر آزاد می کنند، ادامه داد : سال گذشته 27 زندانی آزادسازی شدند.
 
همچنین سال گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اجرای واقفین به بیمارستان های خط اول کرونا کمک کردیم و امسال بنا داریم در این 2 ماه میزان چهار میلیارد تومان از محل اجرای واقفین برای حمایت از این بیمارستان ها تامین کنیم که موضوعاتی نظیر تامین کپسول اکسیژن و اطعام از جمله کارهای این ایام است.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
585 کلیک ها  دوشنبه, 18 مرداد 1400 13:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا