باز شدن درهای کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» بر روی گردشگران

باز شدن درهای کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» بر روی گردشگران
   
باز شدن درهای کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» بر روی گردشگران |||| ||||

 کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» در دهه وقف امسال آماده بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران شده است.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی امروز (یکشنبه 18 مهر) در آئین افتتاح و بهره برداری از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی موقوفه «ایزدخواست» با حضور نمایندگان و بازرسان سازمان جهانی یونسکو گفت: کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» به عصر صفوی تعلق دارد و در دره تاریخی شهر «ایزدخواست» در مسیر جاده اصفهان به شیراز قرار دارد.

 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: مساحت این کاروانسرای تاریخی 940 متر مربع و مساحت اعیان آن 2 هزار 700 متر مربع است که در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال 94 تا 99 به طور کامل مرمت و احیا شده است.
 
وی اضافه کرد: کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» در دهه وقف امسال آماده بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران شده است.
 
حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: برای احیای این کاروانسرای موقوفه بیش از 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با کاربری بومگردی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده است.
 
وی ادامه داد: برای بیش از 10 نفر در این مجموعه اشتغال زایی انجام شده و مجموعه کاروانسرای تاریخی شاه عباسی شهر ایزدخواست برای ثبت جهانی مورد بازرسی و ارزیابی نماینده یونسکو قرار می گیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر ارزش موقوفات بیان کرد: موقوفات ارزشمند تاریخی به صورت عرصه و اعیان وقف در سراسر کشور و از جمله استان فارس وجود دارند که با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در حوزه های میراثی و تاریخی م یتوان ضمن احیا و مرمت آنها به ایجاد اشتغال در بخش های گردشگری نیز پرداخت و کاروانسراهای تاریخی و آب انبارهای فارس دارای ظرفیت مطلوبی در این حوزه هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
548 کلیک ها  یکشنبه, 18 مهر 1400 19:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا