نماز جمعه ذکر خداوند و از راه های رسیدن به آرامش است

نماز جمعه ذکر خداوند و  از راه های رسیدن به آرامش است
   
نماز جمعه ذکر خداوند و  از راه های رسیدن به آرامش است |||| ||||

نماز جمعه ذکر خدواند است، خطبه امام جمعه یاد خداوند است و اقامه نماز و نماز جمعه از راه های رسیدن به آرامش است.

 

به گزارش راستین آنلاین آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام در مراسم گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه ذکر خدواند است و خطبه امام جمعه یاد خداوند است.

نماینده ولی ‌فقیه در فارس افزود: نقش امام جمعه نقش سختی است و اقامه نماز و نماز جمعه از راه های رسیدن به آرامش است که امروز جامعه غرب آرامش را همواره کم دارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: جهان معاصر ما، جهانی است که یاد خدا در آن فراموش شده و رسانه ‌های اجتماعی، نماد تمدن غربی شده‌ اند اما  یاد خدا در شبکه‌های اجتماعی گم شده است اما در اسلام همواره یاد خدا زنده و در اولویت است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: نمود تمدن ما ذکر الله است و برای اینکه ذکر خداوند را در فضاهای رسانه‌ ای ببریم، ناتوانی ‌هایی داریم.

وی با اشاره به ظرفیت نماز جمعه بیان کرد: در خطبه ‌های نماز جمعه اگر تجارت و برخی موضوعات مطرح نشود، همه توقع دارند و این توقع خوب نیست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: البته به این معنا نیست که امام جمعه ناظر به مسائل اجتماعی حرف نزند اما ذکر خداوند هم باید گفته شود.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر لزوم احیای مساجد تاریخی گفت: فرماندار شیراز و اعضای هیئت امنای مسجد جامع «شهدا» برای احیای این مسجد تاریخی تلاش‌ های ارزشمندی کرده‌ اند و شهرداری شیراز، شهردار منطقه هشت و معاون فرهنگی شهرداری به صورت ویژه به تعیین تکلیف این موضوع کمک کردند.

حجت الاسلام «محمد صادق مهرابی»، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این مراسم بر نقش شهدا در آرامش کشور اشاره کرد و گفت: سالروز اقامه نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی سالروز ازادی، ولایت پذیری و استمرار امامت است و استان فارس در عرصه اقامه نماز جمعه عالمان والامقامی داشته است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
282 کلیک ها  سه شنبه, 05 مرداد 1400 23:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا