آغاز به کار ستاد صبر در فارس

آغاز به کار ستاد صبر در فارس
   
آغاز به کار ستاد صبر در فارس |||| ||||

"ستاد صبر" با برگزاری اولین جلسه، در ذیل مجموعه دادگستری استان فارس، کار خود را با هدف توسعه فرهنگ صلح و بخشش، آغاز به کار کرد.

به گزارش راستین آنلاین رئیس کل دادگستری استان فارس شنبه ۱۲ تیر، در نخستین جلسه "ستاد صبر" با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی و مراجعه، از دغدغه‌های مسئولان قضائی است، گفت: نام ستاد صبر برگرفته از صلح و بخشش و رضایت و مهمترین روش تحقق این مهم در جامعه پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام است. 

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با تشریح اهداف ستاد صبر، گفت: اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و بخشش از  وظایف ستاد صبر است که باید با برنامه ریزی دقیق و هدفنمند، این ویژگی مهم فرهنگی باید وارد زندگی مردم شود.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا هر خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، ریش سفیدان، معتمدان محلی و افراد صاحب نفوذ، مشکل قبل از ورود به دستگاه قضا، حل و فصل شود.

موسوی با یادآوری اینکه فارس در ۷ سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه مصالحه در پرونده های قتل شده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف، ۳۰ فقره پرونده قتل منجر به اخذ رضایت از خانواده های اولیا دم شده است. 

وی از حاضرین در جلسه خواست تجارب و پیشنهادهای ارزنده خود را به صورت مکتوب ارائه دهند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص های عملکردی را بهتر و بیشتر از قبل بهبود بخشید.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از مسئولان دستگاهای اجرایی به ویژه نهادهای اجتماعی و فرهنگی خواست با استفاده از روحیه انقلابی و جهادی و تلاش مضاعف قدم‌های مداوم و موثری در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش بردارند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
295 کلیک ها  شنبه, 12 تیر 1400 11:14
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا