• در اولين ديدار دادستان عمومي و انقلاب شيراز انجام شد:

اعطاي تسهيلات به زندانيان كانون اصلاح و تربيت شيراز

اعطاي تسهيلات به زندانيان كانون اصلاح و تربيت شيراز
   
اعطاي تسهيلات به زندانيان كانون اصلاح و تربيت شيراز |||| ||||

به منظور ديدار چهره به چهره با زندانيان و بررسي مشکلات قضایی آنان و اعطاي تسهيلات به مددجویان واجد شرایط سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس به همراه معاونین دادستان و با حضور اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس، محسن انصاری منش معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان و تعدادی از قضات دادسرا از کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید كردند.

 
به گزارش راستین آنلاین دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ضمن تبریک اعیاد و موالید شعبانیه و حلول سال نو گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی به امور زندانیان به ویژه رسیدگی به امور اطفال و نوجوانان در کانون اصلاح تربیت شیراز موضوع ديدار از اين مجموعه با حضور قضات شعب ویژه و در اولين روزهاي سال جديد در دستور كار و اولویت رسیدگی قرار گرفت و با مددجویان این مرکز چهره به چهره ملاقات و آخرين وضعيت قضايي آنان بررسي گرديد.
 
سید مصطفی بحرینی افزود: امکاناتی که در کانون در زمینه امور فرهنگی، رفاهی، ورزشی برای مددجویان فراهم شده است می تواند در اصلاح مجرمین به ویژه مجرمینی که در مركز به تحمل حبس مشغول مي باشند كمك نمايد.
 
وی اضافه کرد: در کانون تمهیداتی اندیشیده شده و کارگاه های مناسبی برای اشتغال مددجويان در نظر گرفته شده است كه این امکانات می تواند موجبات اصلاح، بازپروری و بازاجتماعی شدن را برای آنان فراهم کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار داشت: گزارشی که مسؤولین زندان از وضعیت این مرکز ارائه کردند حاکی از عملکرد مناسبی است به نحوی که بازگشت افراد به زندان نسبت به سنوات گذشته به میزان قابل توجهی کاهش داشته و به 2 درصد تنزل یافته است.
 
بحرینی اظهار اميدواري كرد با ادامه این روند شاهد اصلاح و بازپروری و عدم بازگشت مجدد این افراد به زندان و و صفر شدن نرخ بازگشت به زندانیان اطفال و نوجوان در سال جدید باشيم.
 
وی یادآور شد: امروز در این بازدید تعداد قابل توجهی از اطفال و نوجوانان مشمول تسهیلات شدند و موجبات آزادی کامل و یا اعطای مرخصی و یا کاهش میزان مجازات آنان فراهم شده است و افرادی که شرایط عفو داشته باشند نيز موضوع در کمیسیون عفو استان مطرح می شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به سنوات گذشته، تعداد زندانیان حاضر در کانون به کمترین میزان رسیده است.
 
گفتني است بحرینی در پايان از تلاش هاي شبانه روزي و ايثارگرانه مدیرکل زندان هاي فارس، مدیرکانون اصلاح و تربيت شيراز و همکاران سخت کوش اين مجموعه در بهبود وضعیت، بازپروری و بازاجتماعی کردن زندانیان تقدير كرد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1263 کلیک ها  پنج شنبه, 12 فروردين 1400 19:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا