عشایر میراث داران فرهنگ کهن ایران اسلامی

عشایر میراث داران فرهنگ کهن ایران اسلامی
   
عشایر میراث داران فرهنگ کهن ایران اسلامی |||| ||||

رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به شهرستان داراب گفت: عشایر در تامین امنیت غذایی کشورنقش بسزایی دارند و به عنوان مرزداران و پدافند غیر عامل در مرز ها به شمار می روند از این رو می توان گفت: عشایر میراث داران فرهنگ کهن ایرانی اسلامی هستند.

به گزارش راستین آنلاین علایی مقدم با بیان اینکه عشایر به عنوان گروه هدف اجتماعی سوم در برنامه ریزی کشور لحاظ می شوندافزود: جامعه عشایری اثر گذاری بسیار خوبی در امنیت تامین غذایی و توسعه پایدار خصوصاً در خودکفایی گوشت قرمز دارند.
 

او اظهارکرد: عشایر در ۵۹ درصد از سرزمین ایران پراکنده هستند و تامین زیرساخت‌ها از جمله تامین آب، برق،ایلراه های و غیره نیاز به همت همگانی، کمک مجلس و دولت دارد. ریس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها در کانون های اسکان علاوه بر نبود امکانات و زیرساخت ها، اشتغال جوانان عشایری است که با تأمین زیرساخت ها می توان کمک شایانی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کرد در این قشرشده،و با تامین زیر ساخت ها از مهاجرت به حاشیه شهرها جلوگیری می‌شود.

علایی مقدم ابیان کرد : جهت کمک به محرومیت زدایی در کنار نیروهای بسیج عشایری و سایر دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت این جامعه و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تلاش خود را در جهت ایجاد ردیف بودجه ای خاص جامعه عشایر در قانون بودجه کشور خواهیم نمود و از تمام ظرفیت‌های مجلس در این زمینه بهره مند خواهیم شد.
ریس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه ششم ۱۷ بار از عشایر نام برده شده است افزود: با یگیری و ایجاد فراکسیون عشایر و با تعامل بین دولت و مجلس جامعه عشایری از ارزش افزوده برخوردار شده است که می‌توان آن را به عنوان شاهکار قانون گذاری در جامعه عشایری نام برد.
علایی مقدم افزود: ازمهمترین شاخص جامعه عشایری می توان به تامین آب سالم و پایدار برای جامعه عشایری اشاره کرد که تاکنون ۶۳ درصد عشایر از آب سالم وپایدار برخوردار شده اند،که با کمک مجلس و دولت امیدواریم بتوانیم به زودی این شاخص را تا ۹۹ درصد افزایش دهیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
906 کلیک ها  شنبه, 23 اسفند 1399 10:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا