جشنواره‌های زکات از نشانه‌ غنای فرهنگی و مذهبی فارس است

جشنواره‌های زکات از نشانه‌ غنای فرهنگی و مذهبی فارس است
   
جشنواره‌های زکات از نشانه‌ غنای فرهنگی و مذهبی فارس است |||| ||||

  معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران، یکی از نشانه‌های غنای فرهنگی و مذهبی عشایر فارس را برگزاری هرساله جشنواره‌های پرداخت زکات عنوان کرد.

مهدی میزبان در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات، شکرانه باران شهرستان سرچهان که در روستای گزخنگ منطقه عشایری دوچاهی برگزار شد، با اشاره به پیشینه فرهنگی ایلات و عشایر استان فارس گفت: یکی از نشانه‌های غنای فرهنگی و مذهبی عشایر فارس، حضور همیشگی آنها پابه پای جوامع شهری و روستایی در مناسبات دینی و مذهبی همچون جشنواره های پرداخت زکات است.

به گزارش راستین آنلاین : به نقل از امور عشایر فارس، مهدی میزبان ضمن ارائه گزارشی از خدمات به عشایر کوچ‌رو در استان فارس ادامه داد: در هیچ دوره تاریخی در کشورمان به اندازه نظام جمهوری اسلامی به عشایر کشور و فارس خدمات داده نشده است.

او اضافه کرد: عشایر در ادوار مختلف تاریخی و به ویژه در نظام جمهوری اسلامی در صف اول همراهی و پشتیبانی از این نظام مقدس بوده و با تقدیم ۱۱ هزار شهید در کشور و قریب به ۳ هزار شهید در فارس، بیشترین شهید را به نسبت جوامع شهری و روستایی تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

میزبان با بیان اینکه عشایر به عنوان جامعه ای مولد شناخته می‌شوند، هر سیاه چادر عشایری را یک بنگاه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... دانست و گفت: سازمان امور عشایر کشور برای تنوع بخشی به مشاغل و اقتصاد پایدار عشایری، ۴ طرح با محوریت صنایع دستی، گردشگری و بومگردی، زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی را اجرائی کرده است.

او یادآور شد: در راستای اقتصاد پایدار عشایر کشور، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ توسط سازمان امور عشایر کشور اخذ شده که در تلاشیم که طی امسال به متقاضیان در کشور تخصیص یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) فارس نیز گفت: هدف از برگزاری جلسات شورای زکات فارس در شهرستان سرچهان، بررسی راهکارهای جدید توسعه زکات در سطح استان و شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و پیگیری مسائل مربوط به نشست سراسری زکات است.

مرتضی موصلی، اعلام کرد: کل درآمد حاصل از زکات در هر منطقه، به همان نقطه تخصیص یافته و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، شاخص‌های توانمندسازی و تحصیلی و مسکن و …هزینه خواهد شد.

انتهای پیام /  108
104 کلیک ها  یکشنبه, 07 خرداد 1402 09:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا