حضور کاروان سلامت در مناطق عشایری استان فارس

حضور کاروان سلامت در مناطق عشایری استان  فارس
   
حضور کاروان سلامت در مناطق عشایری استان  فارس |||| ||||

مدیرکل امورعشایرفارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، جهت پیشگیری از ابتلای عشایرفارس به این بیماری و کم شدن تردد، در شهرها و اهمیت بهداشت در مناطق عشایری از حضور کاروان سلامت و اکیپ بهداشتی با همکاری اداره امور عشایر شهرستان ها برای غربالگری عشایری و آموزش با هدف ارائه بهتر خدمات بهداشتی به جامعه عشایری فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 
به گزارش راستین آنلاین روح الله بهرامی با بیان اینکه جامعه عشایری از جمله جوامعی است که نیاز بیشتری به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند افزود: اکیپهای بهداشتی متشکل از پزشک عمومی، داندانپزشک ،ماما، بهیار، کارشناس بهداشت با همکاری مرکز بهداشت به مناطق عشایری اعزام شدند. 
 
وی ضمن تشکر و قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی جهت ارتقای سطح برخورداری از بهداشت، درمان، بیمه ها و خدمات حمایتی در مناطق عشایر اظهار داشت: آگاهی و غربالگری مستمر با هدف درمان به موقع بیماری ها از ابتدای شیوع کرونا در سطح استان قابل اجرا بوده ولی در ایام دهه فجر اقدامات موثری در جهت بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی صورت گرفته که از جمله این خدمات ویزیت بیش از 700 نفر توسط پزشک، ویزیت توسط ماما200 نفز، معاینه دندان 100 نفر است. 
 
مدیر کل امورعشایرفارس در ادامه افزود: غربالگری شامل کلیه سنین به خصوص افراد بالای 30 سال می باشد، که افراد در زمینه های دیابت، تست کرونا، معاینه ، واکسن کودکان، مادران باردار، فشارسنجی و غیره به طور مرتب در مناطق عشایری انجام و به طور همزمان اطلاعات سلامت عشایر در سامانه ثبت می گردد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
522 کلیک ها  دوشنبه, 27 بهمن 1399 15:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا