ضرورت مصرف بهینه انرژی در ایام سرد سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت مصرف بهینه انرژی در ایام سرد سال تاکید کرد. احمدرضا خسروی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، سرماي هوا و در نتیجه افزايش مصرف گاز و انواع انرژي در كشور و از سوی دیگر محدوديت تامين سوخت نيروگاه ها، ضرورت دارد به منظور پيشگيري از قطع برق و خاموشی های ناشی از کمبود گازرسانی به نیروگاه ها، مشتركان نسبت به كاهش حداقل10درصد مصرف برق و گاز همكاري کنند. 

به گزارش راستین آنلاین وی بر نقش موثر مشترکان در بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید کرد و افزود: ازآنجا که درفصل زمستان به دلیل شدت سرما، مصرف برق برای دستگاه‌های گرمایشی افزایش پیدا می‌کند همراهی و مشارکت مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق در جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور و استان به‌ ویژه در شرایط کرونایی، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و اثربخش باشد. 

وی، ضمن دعوت از تمامي مشتركان در سراسر استان جهت مشاركت در اين عزم ملي، بيان داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت پاداش برای فصل زمستان هم تداوم دارد و مردم در صورت مدیریت مصرف از این پاداش بهره مند خواهند شد. اين مقام مسئول، ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مشترکان این شرکت در گذر موفق از پیک تابستان 99 ابراز داشت: شهروندان در اقصی نقاط این استان پهناور درطرح های پیک سایی و مدیریت مصرف سال جاری مشارکت جدی داشتند که نتیجه این همکاری ها، صرفه جویی 824مگاواتی انرژی برق در تابستان سال جاری بود و انتظار می رود این مشارکت ها همچنان در فصل زمستان نیز تداوم داشته باشد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه به تشریح برخی از راهکارهای مفید در جهت جلوگیری از هدررفت انرژی در فصول سرد سال اشاره کرد و گفت: بهره گیری از نور خورشید در طول روز ، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و اداره ، استفاده از لوازم خانگی با برچسب مصرف انرژی A ، استفاده از پرده های ضخیم در جهت جلوگیری از خروج هوای گرم از محیط می تواند تا حدی زیادی در مصرف بهینه انرژی در فصل سرد سال اثرمطلوبی داشته باشد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
265 کلیک ها  سه شنبه, 09 دی 1399 14:26
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا