مکتب شهید سلیمانی زمینه جذب جوانان

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد که اقدامات پیش‌بینی شده برای سالروز شهادت سهید سلیمانی باید همسو با مکتب این شهید والامقام باشد تا حداکثر تاثیر گذاری را در جامعه هدف شاهد باشیم و همچنین زمینه جذب جوانان به مکتب شهید سلیمانی فراهم شود.

 
آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه‌شنبه دوم دی ماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در فارس بیان کرد: اقدامات و برنامه ریزی‌های مناسبی در راستای گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در نظر گرفته شد اما موضوع مهمی که در تمام برنامه ریزی‌ها ملاک عمل باید باشد، برنامه عملی اقدامات است. 
 
او با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اجتماعی علاوه بر برنامه ریزی نیازمند برنامه برای نحوه اقدام است، افزود: نحوه انجام اقدامات در فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید نحوه اقدامات به گونه‌ای باید که علاوه بر تأثیرگذاری زمینه لازم برای بهره کندی تمام آحاد جامعه با توجه به شرایط موجود فراهم شود. 
 
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: براساس برنامه‌های کلان سالروز شهادت شهید سلیمانی ٩ ویژه برنامه اصلی در کل کشور ملاک انجام فعالیت‌ها طی این روز و دهه بصیرت است اما موضوع اصلی که باید در کنار راهبرد اصلی ملاک فعالیت باشد نحوه انجام اقدامات است.
 
آیت‌الله دژکام متذکر شد: در اسلام نیز توجه ویژه‌ای به موضوع عمل گرا بودن وجود دارد و توصیه شده که در عمل کردن به وعده‌ها و برنامه‌ها شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفت تا بتوان علاوه بر اینکه در جامعه موثر بود نسبت به برخورداری تمام آحاد جامعه نیز اقدام کرد. 
 
او عنوان کرد: در اجرای برنامه‌ها نیز باید دو هدف مد نظر باشد که نخستین هدف توجه به اصول آگاهی افزایی و پس از آن نیز انجام اقدامات مناسب در جامعه می‌توان اشاره و با برنامه ریزی، زمینه لازم برای پر رنگ کردن اقدامات را فراهم کرد. البته دانش افزایی نیز باید دارای شرایط ویژه‌ای باشد که از جمله این شرایط می‌توان به همسو بودن با اهداف کلی اشاره کرد. 
 
امام جمعه شیراز همچنین مولفه اصلی مکتب شهید سلیمانی را اخلاص برشمرد و گفت: حتی در تحقیقات نیز باید اهداف والایی مد نظر باشد و تحقیقات و مقالات علمی بر محور توحید باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
350 کلیک ها  سه شنبه, 02 دی 1399 17:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا