•  رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس اعلام کرد:

اجرای تورهای ترکیبی گردشگری ادبی و خوراک همزمان با نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و عضو اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز از اجرای تورهای ترکیبی ادبی همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز به دارلعلم معروف است، تور حکمت و فلسفه در محور بافت تاریخی و مدارس کهن همزمان با برگزاری این نمایشگاه تخصصی گردشگری اجرایی خواهد شد.


بمنصوره خسروبیگ راستین آنلاین :، مسعود منیعاتی بیان کرد: اجرای تورهای گردشگری در مسیرهای کمتر شناخته‌ شده با محوریت فرهنگ، آداب و رسوم، گردشگری ادبی و گردشگری خوراک و تاریخ شهر شیراز و استان فارس و همچنین بسته‌های سفر شیرازگردی طراحی شده که به فعالان گردشگری شهر شیراز و میهمانان نمایشگاه، خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.
عضو ستاد اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز اعلام کرد: در نمایشگاه، بحث گردشگری دفاع مقدس نیز همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در قالب بازدید از موزه دفاع مقدس و ظرفیت‌های گردشگری مقاومت برنامه ریزی شده است.
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس اضافه کرد: تور ترکیبی گردشگری ادبی با محوریت مشاهیر مدفون در محور حافظیه(شخصیت‌های مدفون در خاک مصلی) نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

منیعاتی خاطرنشان کرد: تور محور گردشگری مبتنی بر آداب و رسوم مردم، حرم شاهچراغ(ع) و باورهایی که مردم نسبت به حرم‌های مطهر به ویژه
مسجد جامع عتیق به عنوان کهن ترین مسجد شیراز دارند، نیز از دیگر برنامه‌های تعریف شده، است.
وی عنوان کرد: از آنجا که شیراز به دارلعلم معروف است، تور حکمت و فلسفه در محور بافت تاریخی و مدارس کهن اجرایی خواهد شد.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس ادامه داد: همچنین برنامه تور محور زند تا قاجار ویژه میهمانان نمایشگاه تعریف شده که از مجموعه وکیل آغاز و تا مسجد نصیرالملک و محور نارنجستان ادامه خواهد داشت.

منیعاتی یادآور شد: گردشگری خوراک‌‌های تاریخی شیراز در هفت قرن اخیر در بعد شناخت اسامی این خوراک ها شامل بورک، زوناج ، حسرت الملوک،کدوباو.... و در زمینه احیای این خوراک‌ها دنبال خواهد شد.
وی در خاتمه تصریح کرد: نگاهمان ارائه برنامه‌های متفاوت در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس-شیراز نسبت به نمایشگاه‌های سابق است.
انتهای پیام /  108
95 کلیک ها  دوشنبه, 20 آذر 1402 11:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا